Budowanie muzycznej identyfikacji marki to element rebrandingu Mastercarda
Mastercard zaprezentował singiel zawierający muzyczną identyfikację marki. Piosenkę Merry Go Round stworzył producent Niclas Molinder, a wykonuje ją szwedzka artystka Nadine Randle. Jeśli ktoś wsłucha się w utwór, rzeczywiście znajdzie w nim dźwięki, które Mastercard chce mocno powiązać ze swoją marką. Co ciekawe, opublikowana piosenka zapowiada cały album – należy się go spodziewać w roku 2020.
Budowanie muzycznej identyfikacji marki to część większego procesu, rebrandingu rozpoczętego kilka kwartałów temu. Mastercard usunął nazwę marki z nowego logotypu, zwrócił się bardziej w stronę cyfrowej rzeczywistości i postanowił budować rozpoznawalność także przez dźwięki. W tym celu do współpracy zaproszono Mike’a Shinodę z zespołu Linkin Park.
Celem było stworzenie melodii czy dżingli do szerokiego wykorzystania: od dźwięków akceptacji płatności w punktach sprzedaży, przez dzwonki na telefon czy muzykę na czekanie, po transakcje przeprowadzane w internecie i reklamy. Próbkę tych zastosowań mogli w lipcu 2019 roku usłyszeć uczestnicy The 148th Open, turnieju golfowego odbywającego się w Irlandii Północnej.
W pawilonie klubowym oraz sklepie ze sprzętem i gadżetami Mastercard udostępnił terminale wyposażone w nową funkcję. Płacąc kartami firmy, klient słyszał w momencie akceptacji transakcji melodię, a na wyświetlaczu urządzenia pojawiała się charakterystyczna animacja.
Melodie, piosenki i dźwięki mają oczywiście budować rozpoznawalność marki, wywoływać u klientów pozytywne uczucia, przywiązywać ich do firmy. A dopasowywanie muzyki do różnych kultur i kontekstów pozwoli na skierowanie przekazu do szerokiego grona odbiorców. Zdaniem specjalistów ma to równie duże znaczenie, co przekaz wizualny. Najwyraźniej nie są to opinie przesadzone – Visa zdecydowała się na podobne działania. Klienci korzystający z jej kart będą słyszeć i widzieć podczas płacenia motywy charakterystyczne dla tej firmy.