Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Mastercard idzie dalej w identyfikacji dźwiękowej marki. Zaprezentował swoją piosenkę i zapowiada całą płytę

Budowanie muzycznej identyfikacji marki to element rebrandingu Mastercarda

Mastercard zaprezentował singiel zawierający muzyczną identyfikację marki. Piosenkę Merry Go Round stworzył producent Niclas Molinder, a wykonuje ją szwedzka artystka Nadine Randle. Jeśli ktoś wsłucha się w utwór, rzeczywiście znajdzie w nim dźwięki, które Mastercard chce mocno powiązać ze swoją marką. Co ciekawe, opublikowana piosenka zapowiada cały album – należy się go spodziewać w roku 2020.

Przeczytajcie także: Już 88,8 proc. płatności kartami w Polsce odbywa się zbliżeniowo

Budowanie muzycznej identyfikacji marki to część większego procesu, rebrandingu rozpoczętego kilka kwartałów temu. Mastercard usunął nazwę marki z nowego logotypu, zwrócił się bardziej w stronę cyfrowej rzeczywistości i postanowił budować rozpoznawalność także przez dźwięki. W tym celu do współpracy zaproszono Mike’a Shinodę z zespołu Linkin Park.


Celem było stworzenie melodii czy dżingli do szerokiego wykorzystania: od dźwięków akceptacji płatności w punktach sprzedaży, przez dzwonki na telefon czy muzykę na czekanie, po transakcje przeprowadzane w internecie i reklamy. Próbkę tych zastosowań mogli w lipcu 2019 roku usłyszeć uczestnicy The 148th Open, turnieju golfowego odbywającego się w Irlandii Północnej.

Przeczytajciej także: Fitbit Pay także z kartami Mastercarda

W pawilonie klubowym oraz sklepie ze sprzętem i gadżetami Mastercard udostępnił terminale wyposażone w nową funkcję. Płacąc kartami firmy, klient słyszał w momencie akceptacji transakcji melodię, a na wyświetlaczu urządzenia pojawiała się charakterystyczna animacja.

Melodie, piosenki i dźwięki mają oczywiście budować rozpoznawalność marki, wywoływać u klientów pozytywne uczucia, przywiązywać ich do firmy. A dopasowywanie muzyki do różnych kultur i kontekstów pozwoli na skierowanie przekazu do szerokiego grona odbiorców. Zdaniem specjalistów ma to równie duże znaczenie, co przekaz wizualny. Najwyraźniej nie są to opinie przesadzone – Visa zdecydowała się na podobne działania. Klienci korzystający z jej kart będą słyszeć i widzieć podczas płacenia motywy charakterystyczne dla tej firmy.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies