Podwyżki prowizji obejmą produkty z kategorii Motoryzacja oraz Obuwie
Operator platformy Allegro przygotował kilka zmian, które wejdą w życie na początku 2020 roku. Jedną z nich jest nowa przestrzeń do komunikacji dla sprzedających i klientów. W Społeczności Allegro będzie można zadawać pytania, prosić o pomoc i wymieniać się doświadczeniami. Firma ma wkrótce podać więcej szczegółów na temat tego narzędzia. Na razie wiadomo, że będzie korzystać z rozwiązań firmy Khoros.
Sprzedających na kontach niefirmowych może ucieszyć informacja, że przedłużony zostanie tzw. okres przejściowy związany z uruchomieniem Allegro Lokalnie. Objęte nim osoby mogą wystawiać produkty na allegro.pl i starać się o zwrot prowizji do 30 czerwca 2020 roku. Z kolei sprzedający w Strefie Marek Allegro w kategoriach Ogłoszenia motoryzacyjne, Nieruchomości, Usługi, Wakacje będą mogli pokazywać adresy stron internetowych na zdjęciach, nagłówkach oraz banerach nad listami ofert.
A co z prowizjami? Ulegną zmianie w kategoriach Obuwie i Motoryzacja. W tym drugim maksymalna kwota prowizji od sprzedaży wzrośnie z 50 do 70 zł. Nie dotyczy to podkategorii o nazwie Pozostałe, w której usuwana jest maksymalna kwota prowizji (obecnie wynosi 50 zł). Po zmianach będzie to 10 proc. W kategorii Akcesoria samochodowe prowizja wzrasta z 8 do 9 proc. (nie więcej niż 70 zł). Nie dotyczy to Elektroniki samochodowej; Dywaników; Piór wycieraczek; Pokrowców i Żarówek.
Zmiany zawitają też do kategorii Części samochodowe; Części do maszyn; Części do innych pojazdów; Części motocyklowe. Prowizja będzie wynosić 9 proc. dla przedmiotów, których wartość nie przekracza 50 zł oraz 4,5 zł + 8 proc. od nadwyżki ponad 50 zł dla przedmiotów, których wartość przekracza wspomnianą sumę. Prowizja w tych kategoriach ma górny limit – 70 zł. Oznacza to podwyżkę z obecnych 8 proc. i maksymalnych 50 zł.
Wzrost prowizji czeka także wszystkie kategorie Obuwie w dziale Sport i turystyka oraz Obuwie sportowe Damskie i Męskie. Z obecnych 10 proc. zmienią się one na 12 proc. dla przedmiotów o wartości do 100 zł i na 12 zł + 6 proc. od nadwyżki ponad 100 zł, gdy suma będzie większa. Kolejny wzrost, tym razem z 10 na 11 proc. czeka sprzedających w kategorii Obuwie w dziale Dziecko.
Na podwyżki z 9 lub 10 proc. na 12 proc. dla przedmiotów o wartości do 100 zł oraz 12 zł + 8 proc. od nadwyżki ponad 100 zł należy się też przygotować w następujących podkategoriach w różnych działach: Dom i Ogród - Narzędzia - Odzież ochronna i robocza – Obuwie; Motoryzacja - Narzędzia i sprzęt warsztatowy - Odzież i obuwie robocze – Obuwie; Firma - Przemysł - Odzież robocza i BHP - Odzież – Obuwie; Moda - Odzież, Obuwie, Dodatki – Obuwie; Moda - Odzież, Obuwie, Dodatki - Ślub i wesele - Obuwie ślubne; Zdrowie - Erotyka - Obuwie erotyczne; Zdrowie - Wyposażenie szpitali i gabinetów - Odzież i obuwie medyczne - Obuwie medyczne.
Allegro przyzwyczaiło już swoich klientów, że wprowadza dość regularnie podwyżki prowizji, co spotyka się ze słowami krytyki ze strony sprzedających. Udzielając komentarza do jednego z wcześniejszych tekstów cashless.pl na ten temat rzecznik Allegro Paweł Klimiuk stwierdził, że reprezentowana przez niego firma nie tylko podnosi, ale i obniża ceny w niektórych kategoriach. Uważa również, że zmiany te są wynikiem dostosowania oferty do aktualnej sytuacji rynkowej.
Operator platformy zapowiada ponadto poprawę usług związanych z płatnościami na Allegro dla sprzedających spoza Polski. W drugiej połowie lutego ma się zwiększyć częstotliwość wypłat dla sprzedawców z rachunkami w zagranicznych bankach lub innych instytucjach płatniczych. Dotyczy to m.in. kwot powyżej równowartości 10 tys. zł – po zmianach wypłata będzie zlecana następnego dnia roboczego (obecnie odbywa się to 1 i 14 dnia miesiąca).