Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Straal wprowadza nową metodę płatności w e-commerce. Pozyskał od inwestorów 4,5 mln zł

Nowe narzędzie płatnicze można nazwać europejskim pay by linkiem

Straal, fintech wywodzący się z Polski, poinformował o pozyskaniu od dwóch prywatnych inwestorów 4,5 mln zł. Firma zamierza przeznaczyć te pieniądze m.in. na rozbudowę portfolio produktowego i ekspansję w Europie. W realizacji tego ostatniego celu pomóc ma Straal Direct – nowa metoda płatności, którą można określić mianem "ogólnoeuropejskiego pay by linka". Rozwiązanie, o którym serwis cashless.pl pisał jako pierwszy, powstało dzięki przepisom PSD II i bazuje na otwartych API bankowych.

Przeczytajcie także: Straal dostarcza rozwiązania płatnicze dla Re.volt

Warszawska firma działająca na rynku od 2017 roku dostarcza m.in. bramkę płatniczą nowej generacji zintegrowaną z ponad 200 partnerami autoryzacyjnymi. Fintech chce jednak pójść krok dalej, stać się licencjonowaną instytucją finansową o szerokim zasięgu. Straal Direct ma w tym pomóc. Pierwszych produkcyjnych wdrożeń nowego rozwiązania należy się spodziewać jeszcze w tym miesiącu.

Przeczytajcie także: Ministerstwo Finansów: wydatki kartami i pay by linkami wrzucicie w koszty

Jak działa narzędzie oferowane przez Straal? W sklepie internetowym należy wybrać z listy swój bank i zaakceptować warunki świadczenia usługi. Płatnik przenoszony jest na stronę systemu bankowości internetowej, z którego korzysta. Tam uwierzytelnia się i zatwierdza predefiniowany formularz dyspozycji przelewu oraz wykonuje wszystkie wymagane przez bank czynności. W chwili przyjęcia dyspozycji przelewu przez bank, użytkownik jest przenoszony na stronę sklepu internetowego i otrzymuje informację o zakończeniu płatności. Istotne jest to, że chociaż środki przekazywane są na rachunek sprzedawcy zwykłym przelewem, to informację o transakcji otrzymuje on natychmiast. Dzięki temu może szybko przystąpić do realizacji zamówienia.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies