Asystent Google sprawdzi status przesyłki i zlokalizuje najbliższy paczkomat
Operator paczkomatów poinformował o nowym narzędziu obsługi klienta – z firmą można się teraz kontaktować za pomocą Asystenta Google. Po wypowiedzeniu frazy "Porozmawiaj z InPost" do dyspozycji użytkownika jest ChatBot Mat, którego można zapytać m.in. o najbliższy paczkomat, numer telefonu do kuriera czy status przesyłki.
Rafał Brzoska, prezes InPost, przekonuje, że bot został dobrze przyjęty przez klientów, więc zdecydowano się rozszerzyć jego zasięg o asystenta głosowego Google. Ma to usprawnić załatwianie spraw, ale szczególnie pomocne okaże się w przypadku osób niepełnosprawnych. Brzoska zapowiedział, że usługa będzie rozwijana i w przyszłości może informować użytkowników o nowych opcjach czy każdej zmianie statusu paczki.
Z nowego rozwiązania mogą oczywiście korzystać użytkownicy smartfonów z Androidem. Ale jest ono też w zasięgu właścicieli sprzętu Apple. W tym przypadku konieczne jest zainstalowanie dodatkowej aplikacji, a obsługa asystenta okaże się trochę bardziej czasochłonna. Pewnie jednak znajdą się chętni, którzy po zamówieniu przesyłki z Aliexpress, zechą wypowiedzieć frazę "Porozmawiaj z InPost".