To kolejna po Dostępnym Bankomacie inicjatywa Związku Banków Polskich, wspierająca niepełnosprawnych
Związek Banków Polskich zaprezentował słownik pojęć finansowych w polskim języku migowym. Wyposażono go w 150 pojęć wraz z definicjami. Co istotne, słownik wydano w formie cyfrowej, dzięki czemu jest łatwo dostępny i można z niego korzystać prawie wszędzie. Dzięki temu podejmowanie decyzji konsumenckich i rozsądne zarządzanie swoimi pieniędzmi, ma być znacznie łatwiejsze. Słownik można znaleźć na stronie ZBP.
Krzysztof Kotyniewicz, prezes Polskiego Związku Głuchych, zwraca uwagę na to, że osoby niesłyszące często potrzebują wsparcia rodziny przy załatwianiu formalności związanych z usługami bankowymi. Ludzie ci mają przez to problem ze swobodnym poruszaniem się w świecie finansów, a słownik jest jednym ze sposobów na redukowanie barier. Nie ulega przy tym wątpliwości, że takie narzędzie może się też przydać pracownikom banków (i nie tylko) obsługującym osoby niepełnosprawne.
Słownik został stworzony przez Polski Związek Głuchych wraz z grupą roboczą ds. obsługi osób z niepełnosprawnościami przez banki, działającą przy Związku Banków Polskich. Współfinansował go Narodowy Bank Polski. Warto wspomnieć, że to nie pierwsza inicjatywa tego typu. W ubiegłym roku ZBP i NBP zrealizowały projekt Dostępny Bankomat. Powstała wówczas strona internetowa prezentująca bazę bankomatów z udogodnieniami dla osób niepełnosprawnych.