Provident jest pierwszą instytucją zainteresowaną usługą firmy Blue Media, wykorzystującą przepisy o tzw. otwartej bankowości
Trójmiejska firma Blue Media poinformowała w dzisiejszym komunikacie prasowym o udostępnieniu usługi umożliwiającej weryfikację klientów za pomocą dostępu do danych o ich rachunkach bankowych. Usługa ta to zupełnie nowe na rynku rozwiązanie możliwe dzięki dyrektywie PSD II i wprowadzonym właśnie przepisom o tzw. otwartej bankowości. Blue Media jest jedną z trzech spółek niebankowych z Polski (obok Kontomatik i PayU), która dostała od Komisji Nadzoru Finansowego zezwolenie na świadczenie tego typu usług, zwanych AIS (Account Information Service).
Z komunikatu Blue Media wynika, że pierwszą instytucją z Polski, która skorzysta z oferowanego przez nią rozwiązania będzie jeden z liderów polskiego rynku pożyczkowego – Provident. Dzięki usłudze będzie mógł w prosty sposób zweryfikować nowych klientów i ocenić ich wiarygodność, co pozwoli skrócić czas rozpatrywania wniosków kredytowych. Oczywiście dostęp do informacji o rachunkach będzie się odbywał za zgodą ich właścicieli.
Natomiast Blue Media liczy, że swoim nowym rozwiązaniem zainteresuje nie tylko branżę finansową, ale także polskie i zagraniczne firmy telekomunikacyjne czy energetyczne. Marek Popielarczyk, odpowiedzialny w sopockiej spółce za rozwój usług związanych z zarządzaniem ryzykiem, wyjaśnia, że zdalny dostęp do danych z rachunków bankowych może z znacznym stopniu przyspieszyć niektóre procesy. – Pozytywna historia rachunku może być również sygnałem dla usługodawcy, np. firmy telekomunikacyjnej, że klient jest wiarygodny, i warto zaproponować mu lepszą ofertę, lub np. smartfon w niższej cenie – uważa przedstawiciel Blue Media.