Mowa o firmie CyberRescue, w którą zainwestował swego czasu należący do mBanku fundusz mAccelerator
Santander poinformował o wprowadzeniu do oferty dla klientów z grupy Select (bankowość osobista) usług firmy CyberRescue. Usługi te są dla nich bezpłatne. Aby je aktywować, należy wypełnić wniosek na stronie banku. Po potwierdzeniu ich włączenia, klienci mogą przez całą dobę kontaktować się z ekspertami CyberRescue za pośrednictwem maila, komunikatora Messenger, a także rozmowy telefonicznej i wiadomości SMS.
Profesjonalne wsparcie ma dotyczyć m.in. sytuacji wyłudzenia kredytu, włamania do skrzynki e-mail, przejęcia kont w serwisach społecznościowych, kradzieży tożsamości w internecie czy kradzieży środków w wirtualnym portfelu. Jeżeli ktoś padnie ofiarą przestępstw tego typu lub poczuje się zagrożony, może zwrócić się o pomoc. Zespół CyberRescue pomoże odzyskać dostęp do kont w serwisach społecznościowych i lepiej je zabezpieczyć, zablokować skradziony telefon, wykasować z niego dane i zgłosić sprawę policji. Podpowie także, jak rozpoznać niebezpieczne maile.
CyberRescue to spółka, która należy do mAcceleratora. To fundusz venture capital mBanku specjalizujący się w wyszukiwaniu i inwestowaniu w startupy m.in. z obszaru fintech. Podobne usługi do tych, wprowadzonych obecnie przez Santandera dla klientów bankowości prywatnej, CyberRescue oferuje już wszystkim klientom mBanku zainteresowanym korzystaniem z nich.