Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Nike i Ikea kończą współpracę z Amazonem. Ich śladem mogą pójść inne firmy

To może być duży cios w amerykańskiego potentata rynku e-commerce

Najpierw Nike, niedługo później Ikea – dwie wielkie firmy ogłosiły, że przestaną sprzedawać swoje produkty za pośrednictwem Amazona. Sportowa marka tłumaczy to chęcią budowania bezpośredniej i osobistej relacji z klientami. Natomiast szwedzka sieć, która przez Amazona oferowała przede wszystkim niewielkie towary, np. drobne wyposażenie kuchni, nie podała powodów zakończenia współpracy.

Przeczytajcie także: Amazon rozwija koncept sklepów bezobsługowych

Zdaniem niektórych komentatorów decyzje obu potentatów nie powinny dziwić – korporacje chcą odzyskać kontrolę nad swoimi markami i korzystać w pełni ze swojego potencjału. Promowanie strony Nike.com jako miejsca, w którym można zrobić zakupy, pozwala nie tylko więcej zarobić, ale też umożliwia eksponowanie własnego logo. Amazon daje dostęp do wielkiej grupy klientów, jednak wiąże się to z kosztami (nie tylko finansowymi), które najwyraźniej okazały się zbyt duże.

Przeczytajcie także: Allegro rozszerza koncept smart

Wydaje się całkiem prawdopodobne, że na tych dwóch korporacjach sprawa się nie skończy i kolejni partnerzy odejdą od amerykańskiego giganta handlu online. A ostatnio coraz bardziej także offline – w serwisie cashless.pl mogliście przeczytać niedawno, że na początku 2020 roku Amazon może wystartować z bezgotówkowymi i całkowicie bezobsługowymi supermarketami. Więcej na ten temat w tekście Amazon rozwija koncept sklepów bezkasowych. Wkrótce mogą powstać duże markety Amazon Go.

Źródło: retaildetail.eu

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies