Prace nad podobnym rozwiązaniem trwają także w Polsce, ale barierą w jego wprowadzeniu mogą być przepisy dyrektywy PSD II
Jeden z czytelników Cashless natrafił na informację o debiucie na kanadyjskim rynku aplikacji zwanej Samsung Pay Touch. To rozwiązanie, które czyni ze smartfona samodzielny terminal płatniczy. Dzięki niemu wystarczy, że użytkownik karty zbliżeniowej przyłoży ją do "pleców" smartfona sprzedawcy, a płatność zostanie zrealizowana. Potwierdzenie transakcji może zostać wysłane na adres e-mail klienta. Za pomocą Samsung Pay Touch można też przyjmować płatności Apple Pay, Google Pay czy Samsung Pay.
Z doniesień zagranicznych mediów wynika, że Samsung Pay Touch umożliwia przyjmowanie płatności do kwoty 100 dolarów kanadyjskich. To warunek nieprzypadkowy. Rozwiązanie koreańskiego producenta uniemożliwia bowiem autoryzację transakcji kodem PIN. Jest to też powód, dla którego debiutu Samsung Pay Touch lub szerszego zastosowania innych tego typu rozwiązań nie spodziewałbym się na razie na rynku europejskim.
Jak może wiecie, 14 września bieżącego roku wejdzie w życie część przepisów wynikających z dyrektywy PSD II. Chodzi o tzw. silne uwierzytelnienie, które w określonych przypadkach wymaga od wydawcy karty autoryzacji transakcji zbliżeniowej PIN-em nawet wówczas, gdy jej wartość jest niższa od stosownego limitu (w Polsce aktualnie 50 zł). W rezultacie więc rozwiązania takie jak Samsung Pay Touch (określane łącznie jako Soft POS) stoją przed barierą nie do przejścia. Żaden właściciel firmy nie będzie chciał korzystać z terminala, na którym nie będzie mógł przyjmować większych płatności.
Na szczęście trwają prace nad umożliwieniem autoryzacji transakcji PIN-em na smartfonie sprzedawcy. Pozwolą na to standardy bezpieczeństwa, opracowywane przez tzw. Radę PCI. Rynek spodziewa się, że przepisy pozwalające na wprowadzanie PIN-u na telefonie akceptanta (tzw. PIN on glass) pojawią się jeszcze w tym roku. Więcej na ten temat możecie przeczytać tutaj.
Natomiast rozwiązania typu Soft POS nie są czymś zaskakującym na polskim rynku. Od dłuższego czasu testuje je polska spółka Polskie ePłatności. Analogiczne prace ma też prowadzić Elavon oraz First Data Polska. Co ciekawe ta ostatnia przy współpracy z Samsungiem. Kilka miesięcy temu obie firmy ogłosiły, że zaprezentują Soft POS-a jeszcze w II kw. bieżącego roku. Wygląda jednak na to, że terminu tego nie udało się dotrzymać. Więcej na ten temat tutaj.