Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Klienci banków otwarci na usługi finansowe firm technologicznych. Spory kredyt zaufania mają też fintechy

Z badania firmy doradczej Bain&Co wynika także, iż najbardziej lojalnych klientów w Polsce ma ING Bank Śląski

Te dane mogą być niepokojące dla bankowców. Ponad połowa ankietowanych przez Bain osób zadeklarowała, że mniejszym zaufaniem darzy sektor bankowy niż firmy technologiczne. Największą otwartość na usługi finansowe, oferowane przez takie firmy jak Apple czy Google, ma młodsze pokolenie. Ponad 70 proc. Polaków w wieku 18-34 lat twierdzi, że skorzystałoby z tego rodzaju usług.
Przeczytajcie także: Bankomaty dołują, cashback rośnie
Ten odsetek wśród młodych Polaków jest nieco niższy niż w Stanach Zjednoczonych, gdzie w tej samej grupie wiekowej gotowość do skorzystania z usług finansowych dostarczanych przez korporacje technologiczne deklaruje niemal 80 proc. młodych osób. W Polsce w rankingu zaufania wśród firm technologicznych prowadzą PayPal, Allegro i Google.
Z badania wynika ponadto, że obecnie około 95 proc. kontaktów z bankiem odbywa się bez wizyty w oddziale. Polacy powszechnie korzystają z bankowości mobilnej oraz internetowej. Smartfon i tablet stają się najbardziej popularną i coraz mocniej rosnącą formą kontaktu z bankiem – w 2017 r. odsetek korzystających z tych urządzeń do operacji finansowych wynosił 34 proc., w ubiegłym roku już 39 proc. Dzieje się to głównie kosztem malejącego używania komputera oraz bankomatów.
Przeczytajcie także: Rekordy w raporcie NBP na temat kart
Według raportu najbardziej lojalnych klientów detalicznych w Polsce ma - podobnie jak w latach poprzednich - ING Bank Śląski. Zmierzony dla tego banku, używany przez Bain, wskaźnik zadowolenia NPS wyniósł 37 proc., co oznacza, że odsetek klientów w pełni zadowolonych z banku i gotowych polecać go rodzinie czy znajomym jest o 37 proc. wyższy od odsetek osób niezadowolonych. Na kolejnych miejscach uplasowały się Bank Millennium ze wskaźnikiem na poziomie 33 proc. oraz mBank (23 proc.). Dalej znalazły się Santander i Credit Agricole (po 12 proc.).
Coroczne badanie zostało przeprowadzone przez ekspertów Bain wśród klientów banków detalicznych w 29 krajach. W Polsce wykonano je w czwartym kwartale 2018 r. i wzięło w nim udział 6,7 tys. osób.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies