Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Prawie połowa małych firm dzięki akceptacji kart deklaruje wyższe przychody. Badanie Mastercard

Sondaż "Przedsiębiorca w bezgotówkowym świecie" zrealizowany na zlecenie organizacji pokazuje również, że koszt obsługi terminala przestaje być barierą w rozpoczęciu akceptacji kart

Badanie dotyczyło postaw właścicieli małych i średnich firm wobec przyjmowania płatności bezgotówkowych. Wynika z niego, że 49 proc. ankietowanych przedsiębiorców odnotowało, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy wzrosła u nich liczba transakcji dokonywanych przez klientów kartą. Ponad jedna trzecia pytanych (34 proc.) oceniła, że wzrost liczby transakcji bezgotówkowych był zauważalny w czasie kampanii promocyjnych, takich jak Warto Bezgotówkowo lub akcji banków i organizacji płatniczych promujących płatności bez używania monet i banknotów.
Przeczytajcie także: "Mapa Polski bezgotówkowej"
Według raportu mali i średni przedsiębiorcy odchodzą również od praktyki narzucania minimalnej wartości zakupów, za które klient może zapłacić kartą, np. od 5 zł czy 10 zł, co jeszcze kilka lat temu zdarzało się często. Dziś zdecydowana większość (87 proc.) pytanych przez Mastercard nie ustala żadnych limitów na płatność bezgotówkową. Dla co piątego (21 proc.) ankietowanego płatności kartą stanowią około połowy (40-60 proc.) obrotów firmy w miesiącu, a u co trzeciego są w przedziale 21-40 proc.
Jedna piąta (22 proc.) pytanych stanowi bezgotówkową awangardę. To właścicle firm zainteresowani wprowadzaniem kolejnych innowacji płatniczych, takich jak np. terminale mobilne mPOS, czy rozwiązania oparte na biometrii. 49 proc. ankietowanych firm deklaruje, że instalacja terminala pozytywnie wpłynęła na ich biznes co należy rozumieć jako pozyskanie nowych klientów lub realizację zwiększonych przychodów na dotychczasowych.
Przeczytajcie także: 80 tys. nowych terminali płatniczych
Właściciele firm, którzy do tej pory nie zainstalowali terminala, nie robią tego m.in. z powodu kosztów. To jednak jest coraz mniejszym problemem, bo skarżył się na to jedynie co dziesiąty pytany. W opinii Mastercard pozytywną rolę w zmianie postrzegania przez małe firmy kosztów obrotu bezgotówkowego może odgrywać program fundacji Polska Bezgotówkowa. W jego ramach drobni i średni przedsiębiorcy mogą otrzymać za darmo POS oraz możliwość przyjmowania płatności kartami przez rok bez opłat. Do końca września dzięki temu programowi na rynku pojawiło się już ponad 80 tys. nowych terminali płatniczych.
Badanie przeprowadzono w 10 krajach: Bułgarii, Czechach, Chorwacji, Grecji, na Węgrzech, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji i na Ukrainie, na próbie minimalnej 200 osób na każdym rynku. Ankietowani byli mikro, mali i średni przedsiębiorcy, z różnych branż, bez względu na to, czy posiadają terminal POS czy nie. W Polsce w badaniu, w większości (65 proc.) uczestniczyły mikroprzedsiębiorstwa, które zatrudniają od 1 do 9 pracowników, a obrót roczny firmy nie przekracza 2 mln euro. Drugą największą grupą były osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą (27 proc.).
KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies