Jeżeli posiadacie konto w tym banku, sprawdźcie, czy nie należy się Wam zwrot. Na złożenie wniosku macie czas do stycznia przyszłego roku
Bank Pocztowy poinformował swoich klientów o decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie konieczności zwrotu nienależnie pobranych opłat za wyciągi. Sprawa dotyczy obecnych i byłych już użytkowników rachunków osobistych Pocztowego, którzy przed 1 marca 2011 roku korzystali z bezpłatnych papierowych wyciągów, a później w wyniku jednostronnej decyzji banku musieli za nie płacić. UOKiK upomniał się też o prawa osób, którym bank podniósł niezgodnie z przepisami opłatę z 5 do 7 zł.
Przeczytajcie także: Tak będzie wyglądał EnveloBank
W komunikacie Pocztowego napisano, że aby móc odzyskać pieniądze, należy złożyć odpowiedni wniosek. Można to zrobić osobiście w dowolnej placówce banku lub Poczty Polskiej, a także poprzez infolinię oraz drogą elektroniczną. Jeżeli jesteście w grupie klientów uprawnionych do zwrotu, macie czas na złożenie dyspozycji do 22 stycznia przyszłego roku.
Przeczytajcie także: 7,2 mln zł rezerwy na zwrot opłat za wyciągi
O ile zwroty dla poszczególnych klientów nie będą pewnie jakieś ogromne, to w skali całego banku, który przecież do największych na polskim rynku nie należy, mogą się z tego zrobić duże pieniądze. Przypomnę, że w lipcu bank w komunikacie giełdowym szacował łączną kwotę zwrotów na poziomie ok. 12 mln zł. W sierpniu ubiegłego roku zawiązał na wypadek negatywnej decyzji UOKiK-u rezerwę w wysokości 7,2 mln zł. Tekst na ten temat znajdziecie tutaj. Dla porównania zysk netto BP za rok 2016 wyniósł 2,5 mln zł.