Market od Velo ma zostać przekształcony w internetową platformę do zakupu samochodów, podobną do tej stworzonej przez PKO BP
VeloMarket, czyli marketplace uruchomiony dwa lata temu przez VeloBank, zostanie przekształcony w platformę do zakupu samochodów. Tak przynajmniej wynika z informacji cashless.pl. Osobom kupującym za jej pośrednictwem auta bank będzie oferował kredyty i inne produkty ułatwiające sfinansowanie samochodów, takie jak leasing. VeloMarket będzie więc przypominał Automarket, czyli wirtualny salon z samochodami stworzony kilka lat temu przez PKO BP. W VeloMarkecie znajdą się też inne produkty związane z transportem, np. rowery elektryczne.
W ostatni poniedziałek w serwisie cashless.pl mogliście przeczytać o tym, że zbliża się koniec VeloMarketu w dotychczasowym kształcie. Wówczas w biurze prasowym banku powiedziano nam, że obecnie trwa reorganizacja i wdrażanie nowej koncepcji VeloMarketu. – Naszym celem jest skupienie się na wyspecjalizowanym asortymencie, bazującym na towarach z segmentu szeroko pojętej transformacji energetycznej oraz poszerzonym o automotive – powiedziała Katarzyna Koper, dyrektorka departamentu PR w VeloBanku. Dodała, że VeloMarket ma pozostać jednocześnie głównym elementem Programu Korzyści dla klientów.
Wygląda na to, że dotychczasowa koncepcja VeloMarketu, jako platformy marketplace mającej konkurować z takimi gigantami w e-commerce jak np. Allegro, nie sprawdziła się. Natomiast samo rozwiązanie techniczne może zostać wykorzystane do różnych celów. To, że stanie się bazą do platformy ze sprzedażą samochodów, nie powinno dziwić, jeśli weźmie się pod uwagę, że obecny prezes VeloBanku Adam Marciniak wcześniej pracował w PKO BP, gdzie odpowiadał m.in. za budowę tamtejszego Automarketu. Dodatkowo VeloBank, jako spadkobierca Getinu, ma bogate doświadczenia w oferowaniu kredytów samochodowych oraz relacje np. z autokomisami.
Jeśli VeloMarket zostanie przekształcony w platformę do zakupu i finansowania samochodów, VeloBank stanie się kolejną instytucją finansową na polskim rynku, który tego rodzaju projekt uruchomi. Wspomniany wyżej PKO BP z Automarketem nie jest bowiem jedynym, który ma tego typu ofertę. Podobną, pod nazwą MamGO wprowadził rok temu BNP Paribas. Z kolei należąca do mBanku spółka mLeasing uruchomiła platformę mAuto, Santander Leasing prowadzi serwis multisalon24.pl, a Santander Consumer Multirent platformę AutoSalon.