Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
ZBP: już pawie 16 mln klientów "mobile only". To o ponad 2 mln więcej niż w I kw. 2023 roku

Rośnie także liczba klientów aktywnie korzystających z bankowości elektronicznej. Na koniec marca było ich przeszło 23 mln

Związek Banków Polskich opublikował raport Netbank za I kw. 2024 roku. Dokument zawiera informacje o popularności bankowości internetowej oraz mobilnej w naszym kraju. Można się z niego dowiedzieć m.in., że na koniec marca w Polsce obowiązywało ponad 43,4 mln umów umożliwiających dostęp do bankowości internetowej klientom indywidualnym. W porównaniu z kwartałem poprzedzającym oznacza to wzrost o 1 proc. Takich umów było wówczas ponad 43 mln.

Przeczytajcie także: Właściciel grupy Netrisk ma rozważać wystawienie jej na sprzedaż

Z raportu wynika także, że liczba klientów indywidualnych, korzystających aktywnie (przynajmniej raz w miesiącu) z bankowych usług elektronicznych, sięgnęła na koniec I kw. ponad 23 mln. To o przeszło 400 tys. więcej niż na koniec grudnia ubiegłego roku i jednocześnie o ponad 320 tys. więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku.

Nadal rośnie liczba aktywnych użytkowników bankowych aplikacji mobilnych. O ile w I kw. 2023 roku było ich przeszło 20,1 mln, o tyle miniony kwartał zakończył się wynikiem ponad 22,2 mln. Oznacza to wzrost o ponad 10 proc. Z raportu wynika też, że 72 proc. osób aktywnie korzystających z bankowości mobilnej (przeszło 15,9 mln) to klienci "mobile only", czyli używający bankowości elektronicznej wyłącznie za pośrednictwem aplikacji. Rok wcześniej takich klientów było przeszło 13,6 mln.

Przeczytajcie także: PKO BP uruchamia społecznościową wymianę walut

W raporcie ZBP znalazły się także statystyki dotyczące korzystania z bankowości elektronicznej przez firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Na koniec marca liczba MŚP posiadających dostęp do bankowości internetowej wynosiła ponad 3,5 mln (nieznaczny wzrost w stosunku kwartalnym). Z podanej grupy niemal 2,5 mln małych i średnich firm (71 proc. wszystkich podmiotów) aktywnie korzystało z tego rozwiązania w omawianym okresie.

Natomiast z niedawno opublikowanych przez serwis cashless.pl danych dotyczących usług elektronicznych wynika, że banki, które mają najwięcej klientów mobilnych to: PKO BP (ok. 6 mln), mBank (3,4 mln) oraz Pekao (3,2 mln). W zestawieniu banków posiadających najwięcej klientów mobile only przoduje również PKO BP (4,1 mln). Na drugim miejscu jest Santander a na trzecim ING. Obie instytucje mają prawie 2 mln klientów mobile only.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies