Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
ZBP: już pawie 16 mln klientów "mobile only". To o ponad 2 mln więcej niż w I kw. 2023 roku

Rośnie także liczba klientów aktywnie korzystających z bankowości elektronicznej. Na koniec marca było ich przeszło 23 mln

Związek Banków Polskich opublikował raport Netbank za I kw. 2024 roku. Dokument zawiera informacje o popularności bankowości internetowej oraz mobilnej w naszym kraju. Można się z niego dowiedzieć m.in., że na koniec marca w Polsce obowiązywało ponad 43,4 mln umów umożliwiających dostęp do bankowości internetowej klientom indywidualnym. W porównaniu z kwartałem poprzedzającym oznacza to wzrost o 1 proc. Takich umów było wówczas ponad 43 mln.

Przeczytajcie także: Właściciel grupy Netrisk ma rozważać wystawienie jej na sprzedaż

Z raportu wynika także, że liczba klientów indywidualnych, korzystających aktywnie (przynajmniej raz w miesiącu) z bankowych usług elektronicznych, sięgnęła na koniec I kw. ponad 23 mln. To o przeszło 400 tys. więcej niż na koniec grudnia ubiegłego roku i jednocześnie o ponad 320 tys. więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku.

Nadal rośnie liczba aktywnych użytkowników bankowych aplikacji mobilnych. O ile w I kw. 2023 roku było ich przeszło 20,1 mln, o tyle miniony kwartał zakończył się wynikiem ponad 22,2 mln. Oznacza to wzrost o ponad 10 proc. Z raportu wynika też, że 72 proc. osób aktywnie korzystających z bankowości mobilnej (przeszło 15,9 mln) to klienci "mobile only", czyli używający bankowości elektronicznej wyłącznie za pośrednictwem aplikacji. Rok wcześniej takich klientów było przeszło 13,6 mln.

Przeczytajcie także: PKO BP uruchamia społecznościową wymianę walut

W raporcie ZBP znalazły się także statystyki dotyczące korzystania z bankowości elektronicznej przez firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Na koniec marca liczba MŚP posiadających dostęp do bankowości internetowej wynosiła ponad 3,5 mln (nieznaczny wzrost w stosunku kwartalnym). Z podanej grupy niemal 2,5 mln małych i średnich firm (71 proc. wszystkich podmiotów) aktywnie korzystało z tego rozwiązania w omawianym okresie.

Natomiast z niedawno opublikowanych przez serwis cashless.pl danych dotyczących usług elektronicznych wynika, że banki, które mają najwięcej klientów mobilnych to: PKO BP (ok. 6 mln), mBank (3,4 mln) oraz Pekao (3,2 mln). W zestawieniu banków posiadających najwięcej klientów mobile only przoduje również PKO BP (4,1 mln). Na drugim miejscu jest Santander a na trzecim ING. Obie instytucje mają prawie 2 mln klientów mobile only.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies