Z pomocą nowej funkcji klienci mogą wystawić w kantorze ofertę sprzedaży lub kupna waluty po wskazanym przez siebie kursie
PKO BP informuje swoich klientów o nowym rozwiązaniu wprowadzanym w kantorze w aplikacji IKO. Od 2 września br. będzie w nim dostępna społecznościowa wymiana walut.
Nowe narzędzie sprawi, że klienci będą mogli wystawić w kantorze ofertę sprzedaży lub kupna waluty po wskazanym przez siebie kursie. To bank dopasuje i rozliczy oferty, instytucja zadba też o bezpieczeństwo transakcji i danych użytkowników usługi.
Wdrożeniem początkowo zostaną objęte cztery waluty: euro, dolar amerykański, funt brytyjski i frank szwajcarski. Bank będzie pobierał prowizję od wartości transakcji (instytucja czasowo może rezygnować z prowizji, by promować usługę), a wystawioną walutę będzie można sprzedać w ramach jednej transakcji lub w częściach jako kilka transakcji.
Wprowadzana funkcja nie będzie narzucana klientowi – wciąż będzie mógł zdecydować się na standardową wymianę ze wszystkimi dotychczasowymi funkcjami kantoru. Bank zaznacza jednak, że jeśli ktoś nie zgadza się na wdrażane zmiany, może do 1 września pisemnie lub ustnie wypowiedzieć umowę kantoru.
Kilka kwartałów temu mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, że PKO BP umożliwił korzystanie z kantoru walutowego w IKO klientom, którzy nie posiadają w tym banku rachunku walutowego. Użytkownik po przejściu do zakładki "Więcej" i wybraniu opcji "Kantor", może dodać konto z innego banku i kupować walutę, płacąc Blikiem.