Rozwiązanie Visa Protect for Account to Account Payments zostało z powodzeniem przetestowane w Wielkiej Brytanii
Visa pochwaliła się usługą wykorzystującą sztuczną inteligencję do wykrywania oszustw w płatnościach natychmiastowych. Rozwiązanie Visa Protect for Account to Account Payments przeszło pomyślnie testy w Wielkiej Brytanii i będzie dostępne także w Polsce.
Pilotaż usługi prowadzony był w Wielkiej Brytanii we współpracy z Pay.UK, operatorem płatności natychmiastowych między konsumentami. W ramach tego projektu przeanalizowano miliardy bankowych transakcji detalicznych z minionych 12 miesięcy. Organizacja płatnicza ogłosiła, że jej model był w stanie poprawnie zidentyfikować 54 proc. transakcji oszukańczych, których nie wychwyciły tradycyjne systemy wykrywania oszustw wdrożone w bankach.
Instytucja przekonuje, że jej rozwiązanie może pomóc zaoszczędzić brytyjskim uczestnikom rynku (firmom, ale też klientom) do 330 mln funtów rocznie. Jednocześnie Visa zapewnia, że tylko w ubiegłym roku w skali globalnej zdołała zapobiec oszustwom o szacowanej wartości ponad 40 miliardów dolarów. To efekt inwestycji w technologię, które w ostatnich pięciu latach przekroczyły 10 mld dolarów.
Narzędzie Visa Protect for Account to Account Payments będzie mogło być wykorzystane do przeciwdziałania oszukańczym płatnościom natychmiastowym, np. powstrzymując transakcję oszukańczą zanim pieniądze opuszczą konto niedoszłej ofiary. Nowa usługa jest częścią Visa Protect – szerokiego pakietu usług dodanych, w ramach którego dostępnych jest już niemal 250 produktów.