Z rozwiązania może dzisiaj korzystać 22 mln osób, a więc większość klientów działających w Polsce banków
KIR przypomniał, że wdrożona przez niego usługa mojeID działa już od pięciu lat. Od czerwca 2019 roku do maja 2024 roku użytkownicy wykorzystali to narzędzie do potwierdzania tożsamości ponad 340 mln razy. W ubiegłym roku średnia dzienna liczba uwierzytelnień z wykorzystaniem mojeID wyniosła ok. 290 tys. W rekordowym dniu KIR odnotował 1,4 mln uwierzytelnień.
Rozwiązanie mojeID umożliwia potwierdzanie tożsamości z wykorzystaniem bankowości elektronicznej. KIR podaje, że obecnie jest ono dostępne dla ok. 98 proc. wszystkich użytkowników bankowości cyfrowej w Polsce, tj. ponad 22 mln osób. Usługę zapewnia swoim klientom 11 banków komercyjnych (jako pierwszy przystąpił do inicjatywy PKO BP), a także ok. 500 banków spółdzielczych i SKOK-i.
W procesach zdalnego uwierzytelniania klienta mojeID wykorzystuje obecnie przeszło 60 komercyjnych dostawców usług, w tym m.in. podczas rejestracji czy zawarcia umowy. W tym gronie są podmioty z segmentów: telekomunikacyjnego, ubezpieczeniowego, bukmacherskiego, medycznego czy energetycznego. PGNiG Oddział Detaliczny był pierwszym podmiotem, który udostępnił swoim klientom mojeID w zdalnym procesie zawierania umów na dostawę gazu.
Rozwiązanie KIR-u pozwala też logować się do usług świadczonych przez ponad 1,6 tys. podmiotów i serwisów z sektora publicznego. W tym gronie jest ePUAP, Internetowe Konto Pacjenta, biznes.gov.pl czy praca.gov.pl, gdzie można załatwiać sprawy urzędowe online, w tym składać wnioski, deklaracje podatkowe i rejestrować pojazdy. Warto jednak zaznaczyć, że do tej funkcjonalności użytkownik zyskuje dostęp dopiero wtedy, gdy jego bank przeprowadzi integrację z tzw. węzłem krajowym.