W apce BPS Mobile dostępny będzie Blik. Do jego obsługi bank wykorzystuje na razie aplikację BS Pay, która wkrótce przestanie działać
Bank BPS poinformował o zmianach w jego bankowości cyfrowej, które wejdą w życie 24 czerwca. Podmiot uruchomi wówczas BPS Online oraz BPS Mobile, czyli odpowiednio nową bankowość internetową i aplikację mobilną. Instytucja deklaruje, że produkty te mają zapewnić klientom nie tylko większe bezpieczeństwo, ale też lepszy komfort użytkowania.
Serwis BPS Online zastąpi bankowość e25. Nowy pulpit ma zapewniać kompleksowy przegląd produktów i usług. Jego wygląd klient będzie mógł sam dostosować do swoich potrzeb. Dodatkowo, skróty do najczęściej wykorzystywanych funkcji i produktów mają być łatwo dostępne w bocznym menu. Nowe udogodnienia wprowadzono również w zakresie dostępu do usług administracji publicznej za pomocą e-Urzędu.
Dla zwolenników mobilnego bankowania przygotowano zaś nową aplikację BPS Mobile. Od 24 czerwca będzie ją można pobierać z marketów Google Play, AppGallery i Apple Store. Co istotne, przeniesiona do niej zostanie obsługa płatności Blik. Do tej pory klienci BPS korzystali w tym celu z Apki BS Pay. Ta przestanie działać po 15 lipca.
Wdrożenie nowości wiąże się z pewnymi niedogodnościami. Od 21 czerwca od godziny 17.00 do 24 czerwca do godz. 06.00 bankowość internetowa e25 oraz aplikacja BPS Mobilnie będą niedostępne. W tym czasie nie będzie można realizować przelewów, więc należy je zaplanować wcześniej. Instytucja podaje jednak, że klienci będą mogli bez przeszkód płacić kartami debetowymi i kredytowymi, wypłacać gotówkę z bankomatów oraz korzystać z Blika za pomocą BS Pay.
W związku z udostępnieniem nowych rozwiązań bank informuje, że login do bankowości internetowej pozostanie bez zmian, ale konieczne będzie ustawienie nowego hasła w BPS Online. Do nowej bankowości internetowej zostaną przeniesione lista odbiorców przelewów, a także zlecenia stałe. W nowym systemie będzie też dostępna historia rachunku od 1 stycznia 2023 roku. Wyciągi wygenerowane do 20 czerwca br. będą dostępne w systemie e25 do 30 września br. Szczegóły całego procesu wdrożeniowego, a także odpowiedzi na istotne pytania znajdziecie na stronie banku.