Bank informuje, że obecnie z apki aktywnie korzysta 4 mln użytkowników. W ubiegłym roku przybyło ich 420 tys.
Pekao świętuje jedenastą rocznicę uruchomienia aplikacji PeoPay. Obecnie korzysta z niej aktywnie 4 mln klientów, z czego ponad 420 tys. przybyło w ubiegłym roku.
Bank poinformował, że w minionym kwartale w każdej minucie rejestrował 2,8 tys. logowań do swojej aplikacji, a także przeszło 500 przelewów, 473 transakcje Blik, ponad 400 płatności w terminalach oraz 274 płatności w e-commerce. Z pomocą PeoPay obecnie aktywny użytkownik miesięcznie realizuje średnio 3,1 transakcji w internecie. Dekadę wcześniej było to zaledwie 0,1 transakcji.
Rozwój aplikacji oraz wzrost jej popularności najlepiej widać właśnie wtedy, gdy porówna się najnowsze dane z tymi z poprzedniej dekady. W 2014 roku aktywny użytkownik PeoPay realizował średnio miesięcznie 1,1 transakcji w aplikacji. W pierwszym kwartale br. było to już średnio 18,1 transakcji. Rośnie także liczba przelewów na telefon P2P: 0,1 miesięcznie w 2014 roku i 1,1 miesięcznie w 2024 roku.
Podobne zmiany zaszły w przypadku usług dodatkowych realizowanych za pośrednictwem aplikacji PeoPay. Mowa m.in. o zakupie biletów komunikacji miejskiej czy parkingowych. Jeszcze w 2022 roku klienci kupowali średnio 180 biletów miejskich i parkingowych oraz składali średnio 38 wniosków urzędowych na godzinę. W pierwszym kwartale 2024 roku było to już średnio 959 biletów oraz 80 wniosków na godzinę.