Nowy program ma sprawić, że mniejsze firmy z USA czy Europy będą chętniej zamawiały towary w Chinach
Operator platformy Alibaba poinformował o zmianach, które mogą zainteresować przedsiębiorców w Europie. Podmiot uruchomił program Alibaba Guaranteed, którego zadaniem jest zapewnienie mniejszym i średnim firmom większego bezpieczeństwa podczas zakupów.
Alibaba to jeden z potentatów globalnego handlu internetowego. W Polsce znacznie lepiej znana jest wchodząca w skład grupy platforma AliExpress, umożliwiająca zakupy klientom indywidualnym. Sama Alibaba to miejsce dla handlu między firmami (B2B). Sprzedającymi są przede wszystkim podmioty z Chin, a odbiorcami biznesy z całego świata. Tych pierwszych jest 200 tys., drugich 48 mln, jak podają przedstawiciele platformy.
Co da klientom program Alibaba Guaranteed? Mowa jest m.in. o gwarancji stałych cen, jasnych kosztach wysyłki, obietnicy dostawy w określonym terminie (ale też nadania towaru w bliżej określonym czasie). Jeśli zamówienie okaże się problematyczne, kupujący będzie mógł liczyć na zwrot pieniędzy i usługi posprzedażowe. To wszystko może się wydawać oczywistością w przypadku e-handlu, ale niekoniecznie działa, gdy mowa o hurtowych zakupach w Chinach.