Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Visa wyemitowała ponad 10 mld tokenów

Visa podaje, że zajęło jej to 10 lat, ale widać przyspieszenie, bo emisja pierwszego miliarda tokenów zajęła sześć lat

Visa wyemitowała już ponad 10 mld tokenów i poinformowała, że pozwoliło to wygenerować przeszło 40 mld dolarów dodatkowych przychodów w handlu internetowym. Organizacja podała też, że tylko w ubiegłym roku jej tokeny zapobiegły oszustwom o wartości ponad 650 mln dolarów.

Przeczytajcie także: PayEye z Planet Pay i Empikiem ruszają z pilotem w Mastercard Biometric Checkout

Usługa Visa Token Service pojawiła się na rynku w 2014 roku. W serwisie cashless.pl mogliście przeczytać w połowie 2020 roku, że w ramach tego rozwiązania wydano pierwszy miliard tokenów. Na podwojenie tego wyniku nie trzeba było czekać kilka lat – o 2 mld tokenów organizacja informowała w kwietniu 2021 roku, a o 4 mld już w sierpniu 2022 roku.

Narzędzie, o którym mowa, sprawia, że zwiększa się bezpieczeństwo (i wygoda) zakupów online. Tokenizacja powoduje, że wrażliwe dane karty zastępowane są podczas płatności ciągiem cyfr, tzw. tokenem. Raz przypisany do urządzenia czy akceptanta nie może zostać wykorzystany w żaden inny sposób. Dzięki temu ewentualny wyciek tokenów np. z systemów sklepowych, nie powoduje ryzyka kradzieży pieniędzy.

Przeczytajcie także: Strategiczne partnerstwo CUK i Notus Finanse

Visa ogłosiła, że obecnie w niemal jednej trzeciej procesowanych przez nią transakcji, wykorzystywane są tokeny. Do używania tego narzędzia uprawnionych jest ponad 8 tys. wydawców kart i jest ono dostępne na przeszło 200 rynkach. Amerykańska organizacja poinformowała również, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy ponad 1,5 mln sprzedawców przeprowadzało transakcje z wykorzystaniem tokenów każdego dnia.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies