E-pieczęć znajdzie zastosowanie w różnych obszarach działalności, zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym
KIR udostępnił kwalifikowaną pieczęć elektroniczną w wersji mobilnej. To elektroniczny odpowiednik tradycyjnej pieczątki firmowej, który umożliwia jednoczesne stemplowanie wielu dokumentów, potwierdza autentyczność ich pochodzenia i zapewnia ochronę przed modyfikacją. E-pieczęć to rozwiązanie nie tylko dla firm, ale też urzędów i pozostałych instytucji.
Pieczęć elektroniczna pełni taką samą funkcję jak podpis elektroniczny, jednak wydawana jest dla konkretnego podmiotu. Nie zawiera danych osobowych, ale nazwę podmiotu, identyfikator (NIP czy KRS) oraz adres. Za pomocą pieczęci można potwierdzić, że podpisane dokumenty powstały faktycznie w danej firmie. Dokument, opatrzony firmową pieczęcią, odbiorca może w łatwy sposób zweryfikować.
E-pieczęć służy do autoryzowania regulaminów, e-faktur, dokumentów księgowych, zaświadczeń, sprawozdań oraz oficjalnej korespondencji. KIR zapewnia, że jej stosowanie oznacza nie tylko przyspieszenie obsługi, ale też redukcję kosztów. Warto zaznaczyć, że pojęcie pieczęci elektronicznej zostało wprowadzone w unijnym rozporządzeniu eIDAS.
Rozwiązanie w wersji mobilnej może być użyte na laptopie, smartfonie czy tablecie – nie wymaga dodatkowej karty lub czytnika. Dostęp do narzędzia uzyskuje się online: składanie pieczęci przy użyciu certyfikatu jest możliwe na portalu mSzafir, w aplikacji mobilnej mSzafir lub w dowolnej aplikacji z funkcją pieczętowania. Klienci mogą wybrać pieczęci mobilne z terminem ważności rok lub dwa lata i z optymalnym dla siebie pakietem: od 500 do 100 tys. sztuk pieczęci.