Autopay utrzymuje, że zwiększanie skali działania jest możliwe m.in. dzięki rozwojowi systemu firmy i rozbudowie o nowe funkcje, takie jak Visa Mobile
Autopay poinformował, że jego platforma płatnicza obsługuje już nawet 300 tys. transakcji na godzinę. W skali roku jest ich 150 mln. Rosnąca transakcyjność jest możliwa m.in. dzięki wprowadzaniu nowych funkcji do systemu rozliczeniowego Autopay.
W ostatnim czasie firma rozszerzyła go o kilka nowych narzędzi płatniczych. Wśród nich pojawiły się m.in. Visa Mobile (łatwe płatności internetowe oparte o karty Visa), giropay (niemiecki system płatności) i płatności ratalne oraz rozwiązania z zakresu płatności odroczonych. Firma uruchomiła również nowy Panel merchanta, przeznaczony dla właścicieli sklepów internetowych.
Autopay to firma, która powstała pod koniec lat 90-tych ub. wieku a początkowo była znana jako Blue Media. O zmianie nazwy mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl w połowie ubiegłego roku. Spółka zdecydowała się zmienić nie tylko nazwę, ale też wprowadzić nowy podział kompetencyjny na tzw. business unity: Mobility, Finance oraz Bills&Top-up i Additional Income. Znana jest z obsługi płatności internetowych, w tym m.in. za różnego rodzaju rachunki, ale też z systemu do przelewów ekspresowych, doładowań, weryfikacji tożsamości i aplikacji do płatności za przejazdy autostradami.