Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
SGB Bank wprowadza usługę monitorowania kart. Ma przeciwdziałać fraudom w bankach spółdzielczych

W ramach tego rozwiązania zautomatyzowano proces obsługi alertów fraudowych

Zespół Cyberbezpieczeństwa zrzeszenia banków spółdzielczych SGB we współpracy z innymi jednostkami tej instytucji oraz po konsultacjach z niektórymi bankami spółdzielczymi opracował usługę monitorowania kart. Ma ona pomóc przeciwdziałać przestępstwom popełnianym w przestrzeni cyfrowej.

Przeczytajcie także: Aplikacja Pacific zmieniła się w Cashbene

Monitoring transakcji kartowych działa w ramach rozwiązania FDS (Fraud Detection System), które funkcjonuje w SGB od 2021 roku. Narzędzie wcześniej pozwalało monitorować transakcje w ramach aplikacji SGB Mobile oraz bankowości elektronicznej (System Usług SGB, SUS).

Teraz zautomatyzowano proces obsługi alertów. Klienci są natychmiast informowani o podejrzanych transakcjach kartami, jednocześnie działania podejmuje sama instytucja – np. poprzez odmowę autoryzacji czy zablokowanie karty.

Przeczytajcie także: VeloBank wdrożył biometrię behawioralną

SGB wyjaśnia, że zastosował nowe podejście do analizy zachowań transakcyjnych klientów. Weryfikowany jest profil kartowy konsumenta i wychwytywane są anomalie. Parametryzacja silnika analitycznego może być zastosowana na poziomie banku, produktu, grupy klientów lub pojedynczej karty.

Usługa monitorowania transakcji kartowych dostępna jest we wszystkich bankach spółdzielczych SGB. Cały proces obsługi realizowany jest przez SGB i nie wymaga zaangażowania po stronie banku spółdzielczego.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies