W ramach tego rozwiązania zautomatyzowano proces obsługi alertów fraudowych
Zespół Cyberbezpieczeństwa zrzeszenia banków spółdzielczych SGB we współpracy z innymi jednostkami tej instytucji oraz po konsultacjach z niektórymi bankami spółdzielczymi opracował usługę monitorowania kart. Ma ona pomóc przeciwdziałać przestępstwom popełnianym w przestrzeni cyfrowej.
Monitoring transakcji kartowych działa w ramach rozwiązania FDS (Fraud Detection System), które funkcjonuje w SGB od 2021 roku. Narzędzie wcześniej pozwalało monitorować transakcje w ramach aplikacji SGB Mobile oraz bankowości elektronicznej (System Usług SGB, SUS).
Teraz zautomatyzowano proces obsługi alertów. Klienci są natychmiast informowani o podejrzanych transakcjach kartami, jednocześnie działania podejmuje sama instytucja – np. poprzez odmowę autoryzacji czy zablokowanie karty.
SGB wyjaśnia, że zastosował nowe podejście do analizy zachowań transakcyjnych klientów. Weryfikowany jest profil kartowy konsumenta i wychwytywane są anomalie. Parametryzacja silnika analitycznego może być zastosowana na poziomie banku, produktu, grupy klientów lub pojedynczej karty.
Usługa monitorowania transakcji kartowych dostępna jest we wszystkich bankach spółdzielczych SGB. Cały proces obsługi realizowany jest przez SGB i nie wymaga zaangażowania po stronie banku spółdzielczego.