Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Usługa Just Walk Out od Amazona jednak nie podbije rynku? Firma wycofuje rozwiązanie z części swoich sklepów

Potentat e-commerce nie chce jednak wracać do tradycyjnych kas. Teraz sprawdza potencjał wózków z kamerami i czujnikami

Amazon usuwa rozwiązanie Just Walk Out ze swoich sklepów Fresh ulokowanych w USA. O sprawie donosi m.in. serwis usatoday.com, który podaje, że takich placówek jest łącznie ponad 40, a wspomniana technologia została wdrożona w 27 z nich. Decyzja ta nie oznacza jednak, że amerykański gigant całkowicie porzuca ten pomysł.

Przeczytajcie także: KNF podejrzewa manipulację kursem mPay

Rozwiązanie Just Walk Out pozwala klientom robić zakupy i opuszczać sklep bez płacenia przy kasie. Rachunek jest naliczany z pomocą kamer i odpowiednich algorytmów, a następnie opłacany przy użyciu karty wcześniej podpiętej do sklepowego konta klienta. Technologia ma być nadal dostępna w placówkach Amazon Go, w sklepach Fresh w Wielkiej Brytanii, ale też u partnerów Amazona w USA, Australii czy Kanadzie. Na początku roku mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, że usługę wdrożono w szpitalu w Savannah.

Skąd decyzja o ograniczeniu jej zasięgu? Z narzędzia ponoć nie byli do końca zadowoleni klienci. Z jednej strony nie zawsze działało prawidłowo, z drugiej strony klient tracił kontrolę nad finalnym rachunkiem – dopiero po sprawdzeniu konta dowiadywał się, ile pieniędzy wydał w sklepie. Serwis engadget.com zwrócił też uwagę na pozorną automatyzację. Podczas gdy ze sklepów znikali kasjerzy, ich miejsce zajmowali ludzie, którzy śledzili za pośrednictwem kamer zakupy klientów i poprawiali błędy popełniane przez oprogramowanie. Do tego dochodziły obawy klientów o zachowanie prywatności oraz firmy o wysokie koszty całego przedsięwzięcia.

Przeczytajcie także: BNP Paribas wprowadza do oferty nową kartę debetową

Co dalej? Amazon sprawdza już specjalne wózki wyposażone w kamery i czujniki. Umożliwiają one identyfikację produktów i generują rachunek. Podobne rozwiązania są już wykorzystywane przez inne firmy, także w Polsce. Klient może przy wejściu do sklepu wziąć specjalne urządzenie, skanować produkty podczas wkładania ich do koszyka, by potem nie wykładać wszystkich produktów przy kasie.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies