Click to Pay to nowy standard płatności w internecie kartami różnych organizacji
Jedna z dwóch najważniejszych na polskim rynku organizacji płatniczych powoli rezygnuje ze swojego cyfrowego portfela, czyli Masterpassa. Docelowo rozwiązanie to zostanie zastąpione technologią Click to Pay, która oparta jest na międzynarodowym standardzie płatności kartami w internecie, opracowanym przez EMVco (konsorcjum powołane przez organizacje płatnicze). Jednym z ostatnich portfeli Masterpass, dostępnym na polskim rynku, jest ten oferowany przez mPay. Jak niedawno pisaliśmy, mPay właśnie ogłosił wycofanie go z oferty już 1 lipca bieżącego roku.
Natomiast nowy standard Click to Pay umożliwia przeprowadzenie transakcji bez potrzeby wpisywania danych takich jak data ważności, kod CVV, imię i nazwisko posiadacza czy numer karty. Klient jest rozpoznawany za pomocą adresu mailowego czy numeru telefonu, a weryfikację ułatwia hasło lub ustawienie urządzenia, z którego zleca się transakcję, jako zaufanego. Użytkownik podczas płacenia otrzymuje dostęp do kart, wybiera jedną z nich i może szybciej zakończyć proces płatności
Kilka miesięcy Fundacja Polska Bezgotówkowa podjęła się popularyzacji narzędzia Click to Pay. Informowano wówczas, że wdrożenie wspólnego dla Visy i Mastercarda rozwiązania zadeklarowali m.in. Autopay, eService, Fiserv Polska, Paynow, PayU, Przelewy24, Tpay, Worldline oraz ZEN.com. Kolejnym etapem realizacji projektu ma być wdrożenie Click to Pay przez wybrane marki zakupowe.