Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
XTB z kolejną nowością w aplikacji. Rozwiązanie Social pozwoli śledzić ruchy najlepszych inwestorów

Dane inwestorów pozostaną zanonimizowane. Społeczność dowie się, jakie akcje kupił użytkownik, ale nie pozna wartości transakcji

Firma XTB, operator platformy inwestycyjnej, uruchomiła usługę Social. Ruch ten był już wcześniej zapowiadany w serwisie cashless.pl. Nowe narzędzie umożliwi obserwowanie innych inwestorów, zwłaszcza tych odnoszących największe sukcesy. Polska jest pierwszym rynkiem, na którym wprowadzono tę nowość. Docelowo ma się ona pojawić także w innych krajach.

Przeczytajcie także: Zmiany w bankowości prywatnej Pekao

Rozwiązanie społecznościowe pozwoli przeglądać statystyki obserwowanych inwestorów (także znajomych), poznać skład ich portfela i otrzymywać powiadomienia o nowych transakcjach. Użytkownik będzie miał dostęp do rankingu liderów, który powstaje przy uwzględnieniu różnych danych: zyskowności portfela, ryzyka czy dywersyfikacji. Bogatszy o tę wiedzę użytkownik platformy ma lepiej przygotowywać własne strategie inwestycyjne.

Fintech podkreśla, że obserwować można wyłącznie profile, które ustawiono jako publiczne (nie trzeba udostępniać swojego profilu), w każdej chwili można tę decyzję cofnąć. Warto też zaznaczyć, że dane są zanonimizowane: społeczność nie poznaje wartości portfela i wielkości transakcji, tylko informacje dotyczące procentowego udziału aktywów w danym portfelu.

Przeczytajcie także: mBank wprowadza "eKonto do usług"

Od przedstawicieli fintechu dowiedziałem się, że informacje w ramach usługi Social są udostępniane automatycznie, od obserwowanego inwestora nie jest wymagana dodatkowa aktywność. On sam występuje pod pseudonimem. Użytkownicy dowiedzą się, ile osób obserwuje dany profil, ten ostatni z czasem będzie też można personalizować. Firma nie przewiduje rozwinięcia usługi np. o możliwość bezpośredniego kontaktowania się z inwestorami.

Fintech pochwalił się też, że z jego serwisu online i aplikacji korzysta już 1 mln klientów. Na koniec I kwartału 2021 roku było to niespełna 317 tys. Kilka miesięcy temu firma udostępniła użytkownikom Plany inwestycyjne, zapowiedziała też wprowadzenie do oferty obligacji. W przyszłości aplikacja ma być rozbudowana o narzędzia do zarządzania finansami. Do dyspozycji klientów będą m.in. wirtualny portfel oraz karta wielowalutowa.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies