Nowe rozwiązania mają być dostępne dla klientów jeszcze w pierwszej połowie 2024 roku
Visa poinformowała o poszerzaniu oferty usług dodanych. Organizacja zaoferuje klientom nowe rozwiązania z zakresu zarządzania ryzykiem i zapobiegania oszustwom, w których wykorzystano sztuczną inteligencję.
Visa oferuje obecnie około 200 usług dodanych w pięciu kategoriach: akceptacja, doradztwo, wydawnictwo, otwarta bankowość i ochrona. Dwie nowości należą do tej ostatniej (Visa Protect) i zostały zaprojektowane w celu ograniczenia liczby oszustw związanych z przelewami natychmiastowymi z konta na konto oraz płatnościami w internecie, a także transakcjami zarówno w obrębie sieci Visa, jak i poza nią.
Amerykańska firma precyzuje, że rozwiązania Visa Advanced Authorization (VAA) i Visa Risk Manager (VRM) obejmą płatności nie tylko jej kartami. Zestaw narzędzi do zarządzania ryzykiem będzie dzięki temu niezależny od schematu sieci. W efekcie wydawcy kart mogą wzmocnić ochronę, uprościć procesy dotyczące bezpieczeństwa i obniżyć koszty.
Kolejna usługa ma chronić w czasie rzeczywistym płatności realizowane między kontami, w tym transakcje P2P. Dzięki modelom opartym m.in. na uczeniu maszynowym, system szacuje ryzyko w czasie rzeczywistym i pomaga instytucjom finansowym zapobiegać oszustwom poprzez automatyczne blokowanie nieprawidłowych transakcji.
Visa podała też, że w zeszłym roku pomogła zablokować transakcje oszukańcze o wartości 40 miliardów dolarów – prawie dwukrotnie więcej niż w roku poprzedzającym. W ciągu ostatnich pięciu lat firma wydała 10 miliardów dolarów na technologie pozwalające ograniczać skalę oszustw. Nowe rozwiązania mają być dostępne dla klientów jeszcze w pierwszej połowie 2024 roku.