Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
ZBP: ponad 21,6 mln klientów banków aktywnie korzysta z ich aplikacji. Zdecydowana większość to użytkownicy "mobile only"

Na koniec grudnia banki miały też przeszło 22,6 mln klientów aktywnie korzystających z ich usług elektronicznych

Związek Banków Polskich opublikował raport Netbank. Dokument dotyczy IV kw. ubiegłego roku i zawiera informacje o popularności bankowości internetowej oraz mobilnej w naszym kraju. Można się z niego dowiedzieć m.in., że na koniec grudnia w Polsce obowiązywało ponad 43 mln umów umożliwiających dostęp do bankowości internetowej klientom indywidualnym. W porównaniu z analogicznym kwartałem roku poprzedzającego oznacza to wzrost o ponad 2,5 proc.

Przeczytajcie także: Szymon Midera powołany na prezesa PKO BP

Z raportu wynika także, że liczba klientów indywidualnych, korzystających aktywnie (przynajmniej raz w miesiącu) z bankowych usług elektronicznych, sięgnęła na koniec grudnia ponad 22,6 mln. To o przeszło 650 tys. więcej niż w analogicznym kwartale 2022 roku. ZBP podał również, że w porównaniu z grudniem 2022 roku średnia wartość przelewu klienta indywidualnego wzrosła o ponad 16 proc., a średnia liczba tych przelewów zmniejszyła się o blisko 2,5 proc.

Nadal rośnie liczba aktywnych użytkowników bankowych aplikacji mobilnych. O ile w IV kw. 2022 roku było ich przeszło 19,3 mln, o tyle miniony kwartał zakończył się wynikiem ponad 21,6 mln. Oznacza to wzrost o ponad 12 proc. Z raportu wynika też, że 72 proc. osób aktywnie korzystających z bankowości mobilnej (przeszło 15,5 mln) to klienci "mobile only", czyli używający bankowości elektronicznej wyłącznie za pośrednictwem aplikacji.

Przeczytajcie także: Komisja Europejska bierze na cel Apple'a, Google'a i Facebooka

W raporcie ZBP znalazły się także statystyki dotyczące korzystania z bankowości elektronicznej przez firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Na koniec grudnia liczba MŚP posiadających dostęp do bankowości internetowej wynosiła ponad 3,5 mln (nieznaczny wzrost w stosunku kwartalnym). Z podanej grupy niemal 2,5 mln małych i średnich firm aktywnie korzystało z tego rozwiązania w omawianym okresie.

Jeżeli zaś chcielibyście wiedzieć, które banki mają najwięcej klientów korzystających z usług elektronicznych, zajrzyjcie do analiz cashless.pl, dostępnych tutaj.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies