Przy pomocy aplikacji przesyłki można nadawać i odbierać m.in. w automatach paczkowych. DPD ma ich już blisko 7 tys.
W aplikacji DPD Mobile pojawiła się nowa funkcja: nadawanie przesyłek. Operator apki zapewnia, że skorzystać z niej mogą zarówno użytkownicy smartfonów z Androidem, jak i urządzeń mobilnych Apple. Płatności w DPD Mobile obsługuje operator serwisu Przelewy24.
Użytkownik aplikacji DPD Mobile może nadawać przesyłki w punktach DPD Pickup. Na sieć składają się punkty partnerskie (np. sklepy Żabka, Dino czy stacje Shell), ale też automaty paczkowe. Na koniec grudnia było ich ponad 6 tys. Obecnie maszyn działa już blisko 7 tys. W czasie nadawania przesyłki należy najpiew wprowadzić w apce dane adresata wraz z docelowym punktem odbioru przesyłki, opłacić usługę a następnie zanieść paczkę do punktu nadania (automat albo placówka partnera).
Operator usługi poinformował również, że paczki o wadze do 3 kg można wysyłać (z punktu do punktu) za 10 zł brutto. W apce można sprawdzać status paczki, zarządzać nią, udostępniać kod odbioru czy szukać automatu lub punktu odbioru. Klient znajdzie w aplikacji historię swoich przesyłek, ale też bezpośredni kontakt do kuriera.
Natomiast przed chwilą kilkukrotnie próbowaliśmy nadać paczkę w DPD Mobile, ale nie udało się tego zrobić. Po wybraniu Blika jako metody płatności za każdym razem aplikacja nie wyświetliła formularza do wpisania kodu.