Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Pekao: liczba użytkowników PeoPay jak i transakcji realizowanych za pomocą aplikacji szybko rośnie

Pekao podaje, że w ciągu minionego roku liczba użytkowników PeoPay wzrosła o 18 proc. a zlecanych w ten sposób transakcji o ponad 40 proc.

Pekao poinformował, że liczba aktywnych użytkowników aplikacji PeoPay na koniec 2023 roku wyniosła ponad 2,8 mln. Rok wcześniej było ich 2,38 mln – to wzrost o 18 proc. Jednocześnie o 17,5 proc. wzrosła liczba klientów wykonujących transakcje za pomocą aplikacji banku. Liczba wszystkich transakcji wzrosła o ponad 40 proc., a samych przelewów o 28 proc.

Przeczytajcie także: Flatte partnerem Expandera

Bank podał, że coraz większym zainteresowaniem klientów cieszy się także Blik. W ciągu roku liczba płatności tym narzędziem wzrosła o blisko 45 proc. Wyraźnie widać to w przypadku płatności na terminalach (wzrost o ponad 55 proc.), ale prym wiodą płatności P2P, czyli szybkie przelewy na telefon. Klienci Pekao w 2023 r. wykonali o 77,5 proc. więcej takich operacji w porównaniu do 2022 r. Instytucja dodaje, że te wzrosty należy tłumaczyć m.in. dodawaniem nowych narzędzi do PeoPay, np. prośby o przelew Blik.

Więcej transakcji klienci Pekao zrealizowali także za pomocą kart dodanych do portfeli cyfrowych Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay oraz Fitbit Pay. Na koniec 2023 roku było ich o 48 proc. więcej niż na koniec 2022 roku. Liczba samych kart w cyfrowych portfelach wzrosła na koniec ubiegłego roku (w porównaniu do 2022 roku) o ponad 24 proc. Najmocniej zwiększyła się liczba kart dodanych do Garmin Pay: o 39,2 proc.

Przeczytajcie także: W wyniku phishingu w Pepco przepadło 15 mln euro

Klienci Pekao w ubiegłym roku zalogowali się do aplikacji PeoPay prawie 994 mln razy – to wzrost o 16 proc. w porównaniu do 2022 roku. Na tej podstawie bank prognozuje, że w tym roku przekroczy miliard logowań. Na koniec warto wspomnieć, że liczba biletów parkingowych kupionych w aplikacji wzrosła w ciągu roku o 128 proc. Z kolei liczba biletów komunikacji miejskiej kupionych w PeoPay wzrosła w tym czasie o blisko 90 proc.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies