Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Fiserv: terminal w firmie to wygoda, ale też dodatkowy zysk i ulga podatkowa

Ponad połowa ankietowanych właścicieli mniejszych firm nadal nie korzysta z terminali, chociaż urządzenia te mogą dawać szereg korzyści

Aż 58 proc. rodzimych mniejszych i średnich firm korzystających z terminala, jest zdania, że udział płatności bezgotówkowych w ich podmiotach wzrośnie w ciągu trzech najbliższych lat – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Fiserv Polska, właściciela marki Polcard. Jednocześnie ponad połowa (56 proc.) ankietowanych przedsiębiorstw przyznała, że wciąż nie dysponuje takim urządzeniem.

Jak przekonuje Fiserv, posiadanie terminala to przede wszystkim większa wygoda dla klientów, ale wymienić można szereg innych powodów, dla których warto wyposażyć się w takie urządzenie. Jednym z nich jest integracja terminala z systemem firmy – zapewni to sprawny przepływ danych. Rozwiązanie to pozwala pracownikom korzystać z jednego urządzenia, np. smartfona z terminalem aplikacyjnym. Takie narzędzia stosują już m.in. firmy kurierskie.

Przeczytajcie także: Karol Sadaj w radzie nadzorczej eGabinetu

Kolejnym czynnikiem przemawiającym za terminalem ma być ulga podatkowa. Ma ona formę dodatkowego odliczenia wydatków na zakup urządzenia i opłat związanych z jego użytkowaniem od podstawy opodatkowania. Prawo do ulgi przysługuje przez 2 lata podatkowe licząc od roku, w którym firma umożliwiła płatności za pośrednictwem terminala. Minimalny limit przysługującej ulgi wynosi 1 tys. zł.

Warto też mieć na uwadze, że od 1 stycznia 2022 roku przedsiębiorcy muszą umożliwić swoim klientom płacenie bezgotówkowo. Taka opcja dotyczy każdego punktu handlowego czy usługowego (zmiana dotyczy wszystkich przedsiębiorców, którzy są zobowiązani do korzystania z urządzeń fiskalnych). Część firm realizuje ten przepis bez terminala, ale może to być uciążliwe dla klienta.

Przeczytajcie także: Pocztowy przeniesie do chmury bankowość elektroniczną

Fiserv zwraca też uwagę, że terminale są obecnie urządzeniami wielofunkcyjnymi. Przedsiębiorcy mają np. możliwość prezentowania treści marketingowych na ekranach terminali płatniczych. Mogą w ten sposób informować klientów o zniżkach czy promować produkty zewnętrznych dostawców i w ten sposób zarabiać. Terminale płatnicze umożliwiają także wyświetlanie koszyka zakupowego podczas skanowania produktów oraz prezentowanie podsumowania kwoty transakcji i dostępnych metod płatności.

W kontekście większego zysku warto wspomnieć, że terminale pozwalają pełnić dodatkowe funkcje np. sklepom. Terminal w ich przypadku może służyć za wpłatomat lub bankomat. Sprzęt ten pozwala doładować telefon, skorzystać z karty lojalnościowej czy bonu podarunkowego. Posiadając terminal, przedsiębiorca może też skorzystać z pożyczki. Takie rozwiązanie oferuje m.in. Fiserv.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies