Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Kraków chce uzupełnić ofertę komunikacji miejskiej biletem odcinkowym. Rozwiązanie będzie dostępne w aplikacjach

Maksymalna opłata za jedną podróż ma wynieść 8 zł w przypadku biletu normalnego i 4 zł za bilet ulgowy

Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie poinformował, że ofertę komunikacji miejskiej zamierza uzupełnić biletem odcinkowym. Podmiot przekonuje, że rozwiązanie to pozwoli pasażerom płacić za przejazdy zgodnie z faktycznym zasięgiem ich podroży (możliwe będą przesiadki), niezależnie od korków, które uderzają w opłacalność biletów czasowych.

Przeczytajcie także: Agenci łatwiej porównają zakresy polis

Instytucja wyjaśnia, że stała opłata minimalna za trasę od 0 do 4 km będzie wynosić 4 zł (2 zł w przypadku biletów ulgowych). Każde kolejne rozpoczęte 500 metrów podroży generuje dodatkową opłatę wynoszącą 0,5 zł dla normalnego przejazdu i 0,25 zł dla przejazdu ulgowego. Maksymalna opłata za jedną podróż będzie wynosiła 8 zł (4 zł w przypadku biletów ulgowych). Dotyczy to także przejazdów powyżej 8 km i łączących przejazdy różnymi liniami.

Udogodnieniem dla pasażerów ma być także maksymalna odpłatność w ciągu doby. Pasażerowie, którzy za swoje przejazdy osiągną kwotę 22 zł (lub 11 zł w przypadku ulg) w ciągu 24 godzin, nie poniosą dodatkowych kosztów za podróże do końca tego okresu rozliczeniowego. W swoich mediach społecznościowych przewoźnik wyjaśnia też, że przejazd liczony jest w linii prostej pomiędzy punktem A (start podróży) i punktem B (koniec podróży). Stawka będzie zatem stała przy pokonywaniu tej samej trasy różnymi wariantami.

Przeczytajcie także: Karuzela zmian personalnych w PKO BP

Nowa taryfa będzie dostępna wyłącznie poprzez aplikacje. W przypadku Krakowa są to mPay, iMKA, moBiLET, SkyCash, jakdojade oraz zbiletem.pl. Użytkownicy mediów społecznościowych dopytywali w nich, czy nowe rozwiązanie uda się wprowadzić także poza aplikacjami. Przedstawiciel przewoźnika odpowiedział, że jest taki plan, ale wymaga to wdrożenia dodatkowych urządzeń w pojazdach.

Miasto od dłuższego czasu rozważa większe zmiany w swoim systemie biletowym, o czym mogliście przeczytać np. tutaj. Mają one objąć nie tylko wprowadzenie dynamicznej taryfy, ale też umożliwienie płacenia za przejazd kartą, telefonem czy zegarkiem, bez konieczności drukowania biletu.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies