Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Fintech Digital Gateways podjął współpracę z Mastercard Identity. Weryfikacja klientów ma być szybsza i łatwiejsza

Technologia stworzona przez Digital Gateways ułatwia weryfikację tożsamości klienta

Firma Digital Gateways podjęła współpracę z Mastercard Identity, czyli podmiotem zajmującym się weryfikacją tożsamości cyfrowej klientów. Umożliwia on swoim partnerom uwierzytelnianie większej liczby konsumentów oraz zapobieganie oszustwom w czasie zbliżonym do rzeczywistego.

Przeczytajcie także: Revolut wprowadza na polski rynek terminale płatnicze

O Digital Gateways w serwisie cashless.pl pisaliśmy już przeszło cztery lata temu. Fintech został uruchomiony w ramach współpracy The Heart i Mastercard i umożliwia cyfrową weryfikację tożsamości klienta. To usługa typu "plug&play", więc łatwo można zintegrować ją z infrastrukturą banku lub innej instytucji.

Fintech wspiera partnerów w procesie inicjowania relacji z konsumentem w sposób zdalny. Za sprawą współpracy z Mastercardem zadanie to ma być realizowane szybciej – podmiot wykorzystujący to rozwiązanie może od razu sprawdzić, czy osoba rejestrująca się w usłudze jest tą, za którą się podaje. Skorzystać mogą z tego nie tylko wspomniane już banki, ale też ubezpieczyciele, firmy pożyczkowe i telekomunikacyjne, jak również gracze z segmentów transportu, logistyki, e-commerce czy dostawcy mediów.

Przeczytajcie także: Revolut zaproponuje klientom karty eSIM

Jak to wygląda w praktyce? Na wstępie analizowany jest tzw. odcisk cyfrowy przeglądarki i urządzenia, z którego korzysta konsument. Sprawdzane są informacje gromadzone w czasie przebywania użytkownika na stronach internetowych, co pozwala na wstępną weryfikację antyfraudową.

W kolejnym kroku technologia stworzona przez Digital Gateways umożliwia przeprowadzenia weryfikacji tożsamości klienta. W procesie tym wykorzystuje się wideoweryfikację biometryczną twarzy i dokumentów, w tym elektronicznych, aplikację mObywatel 2.0, analizę danych bankowych z wykorzystaniem technologii mojeID czy open banking (poprzez swoją spółkę córkę AIS Gateway).

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies