Technologia stworzona przez Digital Gateways ułatwia weryfikację tożsamości klienta
Firma Digital Gateways podjęła współpracę z Mastercard Identity, czyli podmiotem zajmującym się weryfikacją tożsamości cyfrowej klientów. Umożliwia on swoim partnerom uwierzytelnianie większej liczby konsumentów oraz zapobieganie oszustwom w czasie zbliżonym do rzeczywistego.
O Digital Gateways w serwisie cashless.pl pisaliśmy już przeszło cztery lata temu. Fintech został uruchomiony w ramach współpracy The Heart i Mastercard i umożliwia cyfrową weryfikację tożsamości klienta. To usługa typu "plug&play", więc łatwo można zintegrować ją z infrastrukturą banku lub innej instytucji.
Fintech wspiera partnerów w procesie inicjowania relacji z konsumentem w sposób zdalny. Za sprawą współpracy z Mastercardem zadanie to ma być realizowane szybciej – podmiot wykorzystujący to rozwiązanie może od razu sprawdzić, czy osoba rejestrująca się w usłudze jest tą, za którą się podaje. Skorzystać mogą z tego nie tylko wspomniane już banki, ale też ubezpieczyciele, firmy pożyczkowe i telekomunikacyjne, jak również gracze z segmentów transportu, logistyki, e-commerce czy dostawcy mediów.
Jak to wygląda w praktyce? Na wstępie analizowany jest tzw. odcisk cyfrowy przeglądarki i urządzenia, z którego korzysta konsument. Sprawdzane są informacje gromadzone w czasie przebywania użytkownika na stronach internetowych, co pozwala na wstępną weryfikację antyfraudową.
W kolejnym kroku technologia stworzona przez Digital Gateways umożliwia przeprowadzenia weryfikacji tożsamości klienta. W procesie tym wykorzystuje się wideoweryfikację biometryczną twarzy i dokumentów, w tym elektronicznych, aplikację mObywatel 2.0, analizę danych bankowych z wykorzystaniem technologii mojeID czy open banking (poprzez swoją spółkę córkę AIS Gateway).