Usługa powinna ograniczyć liczbę fraudów, ale też transakcji błędnie oznaczanych jako oszukańcze
Mastercard ogłosił, że w najnowszej wersji oferowanej przez niego usługi Decision Intelligence, wykorzystano generatywną sztuczną inteligencję. Oprogramowanie ułatwia analizowanie transakcji w sieci i mogą z niego korzystać banki na całym świecie. Za jego pomocą określa się ryzyko związane z daną operacją finansową poprzez badanie powiązań pomiędzy różnymi jej uczestnikami.
Pojęcie generatywnej sztucznej inteligencji w ostatnich latach zyskało na popularności i odnosi się do narzędzi, które są w stanie tworzyć nowe treści: obrazy, filmy czy teksty. W przypadku rozwiązania Mastercarda SI umożliwia tworzenie analiz z niespotykaną wcześniej liczbą atrybutów danej transakcji. W ten sposób łatwiej określić, czy jest ona prawdziwa.
Organizacja płatnicza podaje, że wstępne analizy pokazują, iż wykorzystanie generatywnej SI zwiększa współczynnik wykrywania oszustw średnio o 20 proc. (w niektórych przypadkach nawet o 300 proc.). Warto przy tym mieć na uwadze, że narzędzie Decision Intelligence rocznie pomaga bankom oceniać i bezpiecznie autoryzować 125 miliardów operacji.
Nowa generacja Decision Intelligence pozwoli nie tylko poprawić bezpieczeństwo sieci płatniczej, ale też ograniczyć tzw. fałszywe alarmy, czyli liczbę transakcji, które są błędnie oznaczane jako oszukańcze.