Do pierwszej oferty publicznej Klarny w Stanach Zjednoczonych ma dojść "wkrótce"
Działająca na rynku płatności odroczonych Klarna poinformowała o uruchomieniu usługi subskrypcyjnej. Rozwiązanie o nazwie Klarna Plus zostało wdrożone na rynku amerykańskim w partnerstwie z podmiotem WebBank. Miesięcznie klient zapłaci za nie niespełna 8 dolarów.
Klarna Plus to narzędzie dostępne bezpośrednio w aplikacji firmy. Użytkownicy mogą liczyć m.in. na podwójne punkty przyznawane za zakupy w ramach programu lojalnościowego, a także specjalne oferty i rabaty w sklepach współpracujących z Klarną (do 30 dolarów miesięcznie). Firma informuje też o braku opłat za wybrane usługi udostępniane już wcześniej przez szwedzki fintech. Podmiot deklaruje też, że rozwiązanie będzie uzupełniane o kolejne bonusy.
Doniesienia o uruchomieniu nowej usługi zbiegły się w czasie z informacjami na temat giełdowego debiutu Klarny. W wywiadzie udzielonym Bloombergowi szef fintechu, Sebastian Siemiątkowski, zadeklarował, że najprawdopodobniej dojdzie do niego wkrótce. Menedżer nie podał konkretnej daty, ale potwierdzają się listopadowe informacje o debiucie jeszcze w pierwszej połowie 2024 roku.
Zagadką pozostaje wciąż, na którym rynku pojawi się Klarna. Jesienią mowa była o Londynie, ale teraz wskazuje się na Nowy Jork. Przemawiać za tą lokalizacją ma silna pozycja Klarny w USA: do tej pory z jej usług miało w tym kraju skorzystać 37 mln klientów. Kolejne wątpliwości dotyczą wyceny podmiotu – może ona wynieść 15 mld dolarów, ale mowa jest też nawet o 30 mld dolarów.