Rozwiązanie ma się sprawdzić np. w szpitalach, w których personel nie ma przy sobie smartfonów czy kart płatniczych
Amazon poinformował o rozwinięciu swojej usługi Just Walk Out, dzięki której klient nie musi w sklepie stać z produktami w kolejce do kasy. Nowość polega na rozszerzeniu opcji weryfikacji tożsamości użytkownika – posłużą do niej także identyfikatory pracownicze. Narzędzie działa już w pierwszym szpitalu w USA.
Technologia Just Walk Out jest rozwijana przez amerykańską korporację już od dobrych kilku lat, Amazon stosuje ją w swoich sklepach, ale udostępnia też narzędzie innym podmiotom, w tym lotniskom, stadionom, kawiarniom czy sklepom w USA, Kanadzie i Australii. Usługa polega na tym, że zarejestrowany w niej klient potwierdza swoją tożsamość przy wejściu do lokalu i jeśli jest to np. sklep, robi w nim zakupy, po czym wychodzi bez stania w kolejce – płatność zostanie naliczona automatycznie.
Weryfikacja tożsamości może się odbywać przy wykorzystaniu karty płatniczej, telefonu komórkowego, ale też np. dłoni w rozwiązaniu Amazon One. W Amazonie doszli jednak do wniosku, że w niektórych miejscach klient nie ma przy sobie przez cały czas smartfona czy portfela, a nie musi się zgadzać na używanie biometrii przy płatności. W takim przypadku pomocny może się okazać identyfikator pracowniczy, który z reguły cały czas towarzyszy człowiekowi.
Rozwiązanie wdrożono już w sklepie znajdującym się na terenie szpitala w Savannah i mogą z niego korzystać pielęgniarki, lekarze i pozostały personel placówki. Wprowadzenie automatyzacji pozwala im robić zakupy przez całą dobę. W tej opcji pracownik zgadza się na połączenie identyfikatora z kontem, na które trafia jego wypłata. Online można też sprawdzić paragon. Oczywiście sklep jest dostępny nie tylko dla pracowników szpitala – pacjenci czy osoby ich odwiedzające mogą w nim robić zakupy po weryfikacji tożsamości, w której wykorzystane zostaną wspomniane już metody.