Na koniec września w Polsce obowiązywało blisko 42,8 mln umów umożliwiających dostęp do bankowości internetowej
Związek Banków Polskich opublikował raport Netbank. Dokument dotyczy III kw. br. i zawiera informacje o popularności bankowości internetowej oraz mobilnej w naszym kraju. Można się z niego dowiedzieć m.in., że na koniec września w Polsce obowiązywało blisko 42,8 mln umów umożliwiających dostęp do bankowości internetowej. W porównaniu z analogicznym kwartałem roku poprzedzającego oznacza to wzrost o ponad 3 proc.
Z raportu wynika także, że liczba klientów indywidualnych, korzystających aktywnie (przynajmniej raz w miesiącu) z bankowych usług elektronicznych, sięgnęła w III kw. niemal 22,5 mln. To o blisko 590 tys. więcej niż w analogicznym kwartale 2022 roku. ZBP podał również, że w porównaniu z wrześniem 2022 roku średnia wartość przelewu klienta indywidualnego wzrosła o prawie 19 proc., a średnia liczba tych przelewów zmniejszyła się o 0,5 proc.
Nadal rośnie liczba aktywnych użytkowników bankowych aplikacji mobilnych. O ile w III kw. 2022 roku było ich przeszło 18,7 mln, o tyle miniony kwartał zakończył się wynikiem ponad 21,2 mln. Oznacza to wzrost o prawie 13,4 proc. Z raportu wynika też, że 71 proc. osób aktywnie korzystających z bankowości mobilnej (prawie 15 mln) to klienci "mobile only", czyli używający bankowości elektronicznej wyłącznie za pośrednictwem aplikacji. To dane zbliżone do tych zebranych przez serwis cashless.pl.
W raporcie ZBP znalazły się także statystyki dotyczące korzystania z bankowości elektronicznej przez firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Na koniec III kw. liczba MŚP posiadających dostęp do bankowości internetowej wynosiła prawie 3,5 mln (nieznaczny wzrost w stosunku kwartalnym). Z podanej grupy niemal 2,5 mln małych i średnich firm aktywnie korzystało z tego rozwiązania w omawianym okresie.