Z badania organizacji płatniczej wynika też, że głównym źródłem inspiracji dla dzieci i młodzieży są dzisiaj jutuberzy i tiktokerzy
Z badania przeprowadzonego na zlecenie Visy wśród przedstawicieli pokolenia alfa (dzieci urodzone po 2010 roku) wynika, że zdecydowana większość osób z tej grupy w przyszłości chciałoby mieć firmę lub pracować na własny rachunek. Tylko 11 proc. widzi się w roli pracownika.
Blisko dwie trzecie uczestników badania (65 proc.) ma już za sobą pierwsze zarobkowanie. Najczęściej środki zdobywali wykonując dla rodziców lub innych krewnych domowe obowiązki lub sprzedając rzeczy w internecie. Trzy czwarte zarabiających dzieci wykorzystało do tego celu rozwiązania technologiczne. Najczęściej były to media społecznościowe (47 proc.) oraz internetowe platformy sprzedażowe (46 proc.).
Przedstawiciele najmłodszego pokolenia wiedzę o zarabianiu pieniędzy dwa razy częściej czerpią z treści publikowanych w sieci niż z tradycyjnych źródeł, np. książek (odpowiednio 38 proc. i 19 proc.). Warto też podkreślić, że głównym źródłem inspiracji dla dzieci i młodzieży są jutuberzy i tiktokerzy. Czterech na dziesięciu przedstawicieli pokolenia alfa jest zdania, że wśród rozwiązań, które mogą im się przydać w przyszłej pracy, są media społecznościowe.
Zapytane o innowacje, które byłyby dla nich pomocne w przyszłości, dzieci z pokolenia alfa wskazały m.in. na douszny aparat pozwalający zrozumieć każdy język, zegarek informujący o chorobach, samozapełniającą się lodówkę, ale też aplikację do obliczania oszczędności i rachunków czy bransoletkę wykrywającą kłamstwa.