Narzędzie wykorzystujące generatywną sztuczną inteligencję ma sprawić, że doświadczenia zakupowe będą bardziej zgodne z potrzebami klienta
Mastercard poinformował o wprowadzeniu na rynek rozwiązania Shopping Muse, czyli asystenta zakupów, który powstał przy wykorzystaniu generatywnej sztucznej inteligencji.
Stworzenie nowego narzędzia stało się możliwe za sprawą przejęcia od korporacji McDonald’s spółki Dynamic Yield, o czym mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl niespełna dwa lata temu. Podmiot tworzył wówczas platformę umożliwiającą np. indywidualne rekomendacje dotyczące produktów.
Amerykańska organizacja płatnicza wyjaśnia, że Shopping Muse pozwala personalizować doświadczenia zakupowe konsumentów. Narzędzie potrafi przetworzyć wyszukiwania (wpisane nawet potocznym językiem) na trafne rekomendacje produktów. Sugestie Shopping Muse są zgodne z zainteresowaniami i preferencjami konsumenta, a wyniki mają pasować nawet do najbardziej ekscentrycznych zapytań.
Usługa Shopping Muse umożliwia wyszukiwanie produktów według fraz, ale jeśli jest to utrudnione, konsument może liczyć na zintegrowane narzędzia rozpoznawania obrazu. Narzędzie bierze też pod uwagę preferencje kupującego, opierając się na historii przeglądania lub wcześniejszych zakupów. W efekcie ma lepiej przewidywać zamiary i oczekiwania konsumentów.
Z serwisu cashless.pl dowiecie się także, że tzw. generatywna sztuczna inteligencja oznacza system zdolny do tworzenia nowych treści, w tym tekstów, obrazów czy danych. Rozwiązania tego typu można dostosować do różnych potrzeb przy relatywnie niewielkim nakładzie pracy i środków. Więcej na ten temat przeczytacie w tym tekście.