Nieobecność w sieci sprzedawcy najczęściej uzasadniają tym, że ich oferta nie nadaje się do sprzedaży online
Z badania przeprowadzonego dla Fiserv Polska, właściciela marki PolCard, wynika, że blisko połowa (44 proc.) polskich małych i średnich firm z sektora handlowo-usługowego sprzedaje swoje produkty i usługi online.
Badanie "Płatności bezgotówkowe w polskich MŚP" pokazuje, że jedna trzecia (ponad 33 proc.) rodzimych małych i średnich firm ze wspomnianego sektora w handlu używa własnej strony internetowej. Na platformach typu marketplace (np. Allegro) ofertę udostępnia 8 proc. firm, zaś 2 proc. przedsiębiorstw w tym celu wykorzystuje media społecznościowe.
Warto zaznaczyć, że ponad połowa respondentów (56 proc.) nadal nie korzysta z e-commerce. Ankietowani najczęściej uzasadniają taką decyzję tym, że ich produkty lub usługi nie nadają się do sprzedaży online (66 proc.). Co piąty badany (21 proc.) jest zdania, że klienci nie oczekują od niego rozpoczęcia działalności w sieci.
Blisko 5 proc. przedsiębiorców uważa, że w sieci nie znajdzie odbiorców dla swoich usług czy produktów. Podobna grupa wskazuje natomiast na koszty wynikające ze stworzenia i obsługi sklepu internetowego. Niewielka jest grupa (2 proc.) ankietowanych, która wskazała, że proces przenoszenia sprzedaży do internetu jest zbyt skomplikowany.