Fintech rozwija platformę, dzięki której klient uzyskuje dostęp do produktów wielu instytucji finansowych
Na polskim rynku swoją platformę uruchomił wywodzący się z Berlina fintech Raisin. Łączy ona klientów z instytucjami finansowymi w różnych krajach (UE, Wielka Brytania, USA) i umożliwia im oszczędzanie oraz inwestowanie.
Aby móc korzystać z platformy, konieczne jest założenie na niej konta. Po kliknięciu w odpowiedni przycisk na stronie firmy, należy podać adres mailowy i wypełnić formularz. Wymagane będzie też pobranie aplikacji, z pomocą której przeprowadzana jest wideoweryfikacja tożsamości (należy pokazać dowód osobisty lub paszport). Klient musi też przesłać dokument potwierdzający adres zamieszkania (np. wyciąg bankowy albo rachunek za media). Po spełnieniu tych warunków otrzymuje się dostęp do systemu Raisin i numer konta bankowego.
Twórcy fintechu przekonują, że z jego pomocą zyskuje się dostęp do wielu produktów oszczędnościowych i inwestycyjnych bez konieczności wielokrotnego potwierdzania tożsamości i rejestracji na różnych platformach instytucji finansowych. Tak przynajmniej wygląda to w teorii lub w innych krajach, w których działa już Raisin.
W Polsce oferta Raisin na razie nie jest zbyt rozbudowana. Do platformy dołączył HoistSpar – szwedzki bank działający na kilku europejskich rynkach. Dzięki temu klienci mogą wpłacać środki na lokaty terminowe o okresie trwania wynoszącym miesiąc, trzy miesiące, sześć miesięcy lub 12 miesięcy. Oferta ma być jednak rozwijana.
Fintech Raisin powstał w 2012 roku. Podmiot podaje, że ma dzisiaj ponad 1 mln klientów, a grono jego partnerów liczy przeszło 400 instytucji finansowych z ponad 30 krajów. Wśród nich są m.in. Deutsche Bank, Klarna, Unicredit, Aviva czy Crédit Agricole. Firma zarządza aktywami o wartości przekraczającej 50 mld euro.