Na stronie allegro.cz, która wystartowała w tym roku, zakupy wykonało już 1,1 mln klientów z Czech
Właściciel marki Allegro zaprezentował dziś wyniki finansowe za III kw. 2023 roku i poinformował o planach rozwoju w nadchodzącym roku. Spółka zamierza m.in. uruchomić platformy sprzedażowe na kilku kolejnych rynkach: słowackim, węgierskim, słoweńskim oraz chorwackim. Ambicją zarządu spółki jest, by za rok klienci z tych krajów szukali już prezentów świątecznych na Allegro.
Punktem odniesienia dla ekspansji w tych krajach ma być serwis allegro.cz uruchomiony w Czechach w maju br. Platforma miała już tam pozyskać 800 tys. aktywnych kupujących, a trzy główne marki grupy u naszych południowych sąsiadów (oprócz Allegro są to Mall oraz CZC) generują już największy ruch online w czeskim e-commerce. Liczba polskich i zagranicznych sklepów na allegro.cz przekroczyła próg 20 tys., a liczba ofert 150 mln. Zakupy w serwisie przynajmniej raz miało już zrobić 1,1 mln klientów.
Dla porównania na polskiej platformie działa 140 tys. sprzedawców, a liczba ofert przekracza 400 mln. Firma podaje też, że posiada 14,5 mln aktywnych kupujących. Do ich dyspozycji jest m.in. sieć automatów paczkowych, która na koniec III kw. liczyła 3,2 tys. maszyn. Jak informował cashless.pl, na koniec II kw. było ich niespełna 3 tys.
Z raportu kwartalnego Allegro można się także dowiedzieć, że wartość pożyczek udzielonych przez Allegro Pay (usługa płatności odroczonych) wzrosła w ciągu roku o ponad 40 proc. do przeszło 2 mld zł. To wynik zbliżony do tego zanotowanego w kwartale poprzedzającym. Spółka poinformowała, że wskaźnik pożyczek zagrożonych w ramach Allegro Pay nie przekracza 1 proc.