Firma chwali się, że w ciągu dwóch lat dwudziestokrotnie zwiększyła liczbę maszyn tego typu. Imponująca dynamika wzrostu to jednak efekt niskiej bazy
Orlen poinformował, że w ramach jego sieci uruchomiono do tej pory 4 tys. automatów paczkowych. Firma chwali się, że w ciągu dwóch lat dwudziestokrotnie zwiększyła liczbę maszyn tego typu. Imponująca dynamika wzrostu to jednak efekt niskiej bazy. Przed dwoma laty mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, że koncern paliwowy posiada zaledwie 200 automatów.
Mimo to Orlen nieźle prezentuje się na tle konkurencji – z naszego kwartalnego zestawienia dot. rynku automatów paczkowych dowiecie się m.in., że firma w II kw. weszła na podium, wyprzedzając Allegro. Warto też mieć na uwadze, że na tym rynku kompletnie nie może się odnaleźć Poczta Polska, która przez lata dysponowała siecią zaledwie 200 automatów.
Niekwestionowanym liderem rynku w Polsce pozostaje InPost, którego sieć na koniec II kw. liczyła przeszło 20,6 tys. paczkomatów. Firma rozwija też swoje usługi w Wielkiej Brytanii, gdzie na koniec III kw. podmiot dysponował już siecią składającą się z ponad 5,7 tys. maszyn, co zapewniło mu pozycję lidera w tym segmencie.