Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Twórcy OpenApp chcą zrobić konkurencję Furgonetce i InPost Pay. Nowa aplikacja jest już dostępna

Aplikacja OpenApp ma upraszczać zakupy nie tylko online, ale i offline. Można już z niej korzystać w pierwszych kilku sklepach

Warszawska spółka OpenApp Pay pochwaliła się wdrożeniem nowego systemu płatności dla e-commerce. Rozwiązanie ma łączyć płatności online i offline z m.in. biometrycznym logowaniem, co skróci czas potrzebny na sfinalizowanie zakupu.

Przeczytajcie także: Już 99 na 100 płatności kartami w sklepach odbywa się zbliżeniowo

Fintech wyjaśnia, że jego aplikacja sprawia, iż płatność staje się jednocześnie checkoutem, czyli procesem składania zamówienia. Apka sama wysyła niezbędne dane do sklepu. Zapisane są w niej np. preferowana metoda dostawy (na razie tylko kurier), dane kontaktowe klienta czy dane do faktury. Oszczędność czasu pojawia się także przy logowaniu, bo loginy i hasła zastępuje biometria (odcisk palca lub skan twarzy).

Co ciekawe, aplikacja przyda się też w przypadku zakupów w sklepach stacjonarnych: pojawią się one w aplikacji podobnie jak zamówienia online wraz z możliwością zwrotu czy ponownego zakupu (dotyczy to sieci, które oferują jednocześnie produkty w internecie i sklepach stacjonarnych).

Dla klientów korzystanie z OpenApp jest darmowe. Koszty są po stronie sklepów, które chciałyby przyjmować płatności nową aplikacją. Na stronie fintechu mowa jest o jednej stawce prowizji w wysokości 0,49 proc. kwoty transakcji przy bezpośredniej integracji systemu sklepów z aplikacją OpenApp. Firma zaznacza, że w przypadku sklepów działających na platformach zakupowych koszt może być inny.

Przeczytajcie także: Citi wraca do sprzedaży biznesu detalicznego w Polsce

W aplikacji można płacić z pomocą Portfela OpenApp, ale ten bazuje na doładowaniach przelewami, co utrudnia korzystanie z narzędzia. Co prawda na swojej stronie firma pisze też o płaceniu kartą przez GPay lub Apple Pay, ale w samej apce nie widać na razie takich metod płatności. Być może dodatkowe opcje pojawią się po zweryfikowaniu tożsamości. Taka funkcja jest widoczna w aplikacji, a proces ten ma się odbywać za pośrednictwem systemu mojeID. Niestety, na razie funkcja nie działa – przy próbie jej uruchomienia wyświetlany jest komunikat o błędzie.

Aplikacja OpenApp Pay dostępna jest w App Store i Google Play. Z rozwiązania można już skorzystać w kilku sklepach, takich jak ThePlanet.pl, sprobujtejkawy.pl, healhaus.pl. Niebawem ma ono być dostępne także na Smyk.com. Założycielem fintechu jest Witold Ferenc, twórca Frisco.pl, a w gronie inwestorów znaleźli się JRHolding, Aurelien Deleusiere oraz InnoVenture.

Przeczytajcie także: Od 11 listopada działalność crowdfundingowa tylko z licencją

Na koniec warto wspomnieć, że podobne możliwości jak OpenApp oferuje uruchomiona niedawno (w wersji beta) usługa InPost Pay. Po jej aktywacji wystarczy w e-sklepie na karcie produktu wybrać przycisk "Dodaj do koszyka w InPost Pay". Jeśli klient robi zakupy po raz pierwszy w danej przeglądarce, zostanie poproszony o podanie numeru swojej komórki. Wówczas wybrany produkt doda się automatycznie do koszyka w aplikacji InPost. Kolejne produkty dodawane do koszyka w danym sklepie będą pojawiać się jednocześnie także w aplikacji InPost. Po zakończeniu zakupów można zapłacić za nie w apce InPostu kartą, Blikiem, portfelem cyfrowym lub za pobraniem. Po sfinalizowaniu transakcji paczka z zamówieniem zostanie wysłana np. do zapamiętanego wcześniej paczkomatu.

Z kolei działająca na rynku dostaw Furgonetka rozwija system Portmonetka, z pomocą którego klienci sklepów internetowych mogą zamawiać produkty w różnych sklepach przy użyciu jednego konta zakupowego. Wszystkie te narzędzia mają rozwiązywać problem porzucania koszyków zakupowych przez klientów, którzy nie chcą zakładać kont i wypełniać formularzy zakupowych w każdym odwiedzanym sklepie.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies