Rozwiązanie dostarczane przez Polski Standard Płatności również w latach poprzednich wygrywało ranking popularności marek płatniczych
Blik zajął pierwsze miejsce w rankingu Top Marka w kategorii płatności elektronicznych. Za badanie odpowiadają Press oraz PSMM Monitoring & More, a pokazuje ono siłę oddziaływania marki poprzez media, zarówno starego, jak i nowego typu.
Dla Polskiego Standardu Płatności, czyli operatora Blika, nie jest to pierwsze wyróżnienie tego rodzaju. W serwisie cashless.pl w roku 2020 oraz 2021 również mogliście przeczytać, że rozwiązanie to uznano za najsilniejszą markę w rodzimych płatnościach w rankingu Top Marka. Wtedy i dzisiaj Blika doceniano m.in. za wygodę używania oraz bezpieczeństwo.
Niedawno okazało się też, że Blika zna już 95 proc. Polaków. Tak przynajmniej podaje ośrodek badawczy Kantar. Z jego badania można się także dowiedzieć, że ponad połowie ankietowanych (54 proc.) to rozwiązanie przychodzi do głowy jako pierwsze, gdy myślą o płatnościach bezgotówkowych.
Na koniec II kw. br. z Blika korzystało aktywnie ponad 14 mln klientów banków. W serwisie cashless.pl mogliście przeczytać, że tylko w okresie kwiecień – czerwiec z pomocą tego rozwiązania zrealizowano 426 mln transakcji, co stanowi wzrost o 46 proc. w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku. Średnia dzienna liczba transakcji zbliżyła się do 5 mln, a w najlepszym dniu trzeciego kwartału, który przypadł na 8 września br., odnotowano przeszło 7 mln transakcji.