Aby móc korzystać z Blika, klient powinien ściągnąć najświeższą wersję aplikacji mKBS z Google Play lub App Store
Krakowski Bank Spółdzielczy poinformował, że jego klienci indywidualni mogą już korzystać z Blika. Nowego narzędzia użyją oni m.in. podczas płatności za zakupy w sklepach internetowych, ale też stacjonarnych (z pomocą kodu), a także przy okazji wypłacania pieniędzy z bankomatu.
Aby móc korzystać z Blika, klient KBS potrzebuje przede wszystkim rachunku z dostępem do bankowości internetowej (jeśli tej ostatniej brakuje, należy się wybrać do placówki banku). Konieczne będzie też pobranie z marketów App Store lub Google Play najnowszej wersji aplikacji mKBS. To w niej można aktywować płatności Blikiem.
Niedawno w serwisie cashless.pl mogliście przeczytać, że Blik jest znany zdecydowanej większości Polaków – w badaniu zadeklarowało to 95 proc. ankietowanych. Na koniec II kw. br. z Blika korzystało aktywnie ponad 14 mln klientów banków. W okresie kwiecień – czerwiec z pomocą tego rozwiązania zrealizowano 426 mln transakcji, co stanowi wzrost o 46 proc. w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku.
Na koniec warto przypomnieć, że popularność Blika próbują wykorzystać także oszuści, którzy np. podszywając się pod krewnych lub znajomych, chcą wyłudzić kod umożliwiający płatność czy wypłatę pieniędzy. Dlatego korzystając z tego narzędzia, nie można zapominać o podstawowych zasadach bezpieczeństwa dotyczących cyfrowych instrumentów płatniczych.