Choć w czołówce rankingu banków na tym portalu nie było w II kw. zmian, to zauważalna jest rosnąca przewaga lidera nad resztą stawki
Z zebranych przez Cashless danych wynika, że II kw. 2016 r. był rekordowy pod względem aktywności banków na Twitterze. Nie przełożyło się to jednak na przyspieszenie zdobywania nowych obserwujących. W II kw. przybyło ich o prawie cztery tysiące mniej niż w okresie od stycznia do marca.
W minionym kwartale, podobnie jak w poprzednim, najwięcej tweetów zamieścił BZ WBK – aż 806. To o ok. 300 więcej niż w okresie od stycznia do marca. Przyczyniły się do tego piłkarskie mistrzostwa kontynentu i pomysł BZ WBK z komentowaniem za pomocą tweetów spotkań reprezentacji Polski. Podczas każdego meczu bank publikował nawet kilkadziesiąt informacji.
Najaktywniejsze banki na Twitterze
Pozycja | Bank | Tweety w II kw. 2016 r. | Tweety ogółem |
1 | BZ WBK | 806 | 4316 |
2 | mBank | 796 | 5517 |
3 | ING | 417 | 2439 |
4 | PKO | 334 | 2447 |
5 | Millennium | 270 | 499 |
6 | Alior | 186 | 629 |
7 | Citi | 153 | 2071 |
8 | Pocztowy | 150 | 912 |
9 | Idea | 149 | 2018 |
10 | NBP | 101 | 1723 |
11 | Inteligo | 90 | 1590 |
12 | Euro | 85 | 561 |
13 | Plus | 64 | 337 |
14 | Smart | 26 | 150 |
15 | Neobank | 7 | 85 |
16 | Lion's | 0 | 63 |
Razem | 3634 | 25357 |
Jeżeli jesteście zalogowani do Twittera kliknięcie w niebieską nazwę banku pozwoli Wam przenieść się do profilu każdego z banków.
Nieco mniej, bo 796 tweetów zamieścił w II kw. mBank. Na kolejnym miejscu uplasował się ING, ale różnica pomiędzy nim a najaktywniejszą dwójką jest już spora. Śląski tweetował w okresie od kwietnia do czerwca 417 razy. Łącznie banki zamieściły na Twitterze ponad 3,6 tys. wpisów, co oznacza rekord od czasu, kiedy Cashless analizuje ich aktywność na tym portalu społecznościowym.
Banki na Twitterze
Kwartał | Liczba tweetów | Liczba nowych obserwujących |
II kw. 2015 | 1969 | 3204 |
III kw. 2015 r. | 2857 | 6312 |
IV kw. 2015 r. | 3527 | 7843 |
I kw. 2016 r. | 2803 | 12041 |
II kw. 2016 r. | 3634 | 8310 |
Pod względem liczby nowych obserwujących II kw. 2016 r. był drugi w historii. Banki zdobyły ponad 8,3 tys. fanów. W kwartale poprzednim przybyło ich aż 12 tys. Najszybciej rośnie popularność BZ WBK – zdobył 2,4 tys. obserwujących. Tym samym urosła jego przewaga nad drugim w zestawieniu NBP, któremu udało się pozyskać 509 obserwujących, trzecim ING – 1,2 tys. nowych obserwujących i czwartym mBankiem – niecałe 1,1 tys. obserwujących. Łącznie dostarczane przez banki treści na Twitterze czyta już niemal 59 tys. osób.
Zarówno pod względem aktywności jaki i popularności banków w czołówce nie ma większych zmian. Podobnie jak w dole tabeli, którą zamykają Smart, Neobank i Lion's. Ten ostatni nie zamieścił w II kw. żadnego tweeta więc zastanawiam się, że czy jeszcze będzie prowadził swój profil.
Najpopularniejsze banki na Twitterze
Pozycja | Bank | Liczba obserwujących | Liczba nowych obserwujących |
1 | BZ WBK | 13843 | 2404 |
2 | NBP | 10774 | 509 |
3 | ING | 9588 | 1234 |
4 | mBank | 7838 | 1085 |
5 | Idea | 4497 | 788 |
6 | Alior | 4301 | 1166 |
7 | Citi | 3808 | 264 |
8 | PKO | 1525 | 386 |
9 | Pocztowy | 511 | 82 |
10 | Millennium | 490 | 128 |
11 | Inteligo | 455 | 48 |
12 | Smart | 433 | 71 |
13 | Euro | 354 | 62 |
14 | Plus | 193 | 56 |
15 | Neobank | 111 | 24 |
16 | Lion's | 61 | 3 |
Razem | 58782 | 8310 |
Nieco zmian zaszło natomiast w środku stawki. Na przykład niedawny debiutant – Millennium, pod względem liczby obserwujących przeskoczył z 11. na 10. miejsce, wyprzedzając Inteligo. Z 6. na 7. pozycję spadł Citi, który dał się wyprzedzić Aliorowi.
Profile banków na Twitterze można podzielić na dwie kategorie. Pierwsza i liczniejsza, do której należą np. profile mBanku czy Śląskiego, kierowana jest do klientów, a większość zamieszczonych wiadomości dotyczy oferty detalicznej czy konkursów. Druga grupa, do której należą profile np. banku centralnego czy Citi Handlowego, kierowana jest do specjalistów. Najczęściej publikowane są tam opinie analityków czy też odnośniki do profesjonalnych publikacji ekonomicznych.