Na koniec II kw. z Blika korzystało aktywnie ponad 14 mln klientów banków z Polski
System płatności Blik jest już znany 95 proc. Polaków – tak przynajmniej wynika z badania przeprowadzonego przez ośrodek badawczy Kantar. Można się z niego także dowiedzieć, że ponad połowie ankietowanych (54 proc.) to rozwiązanie przychodzi do głowy jako pierwsze, gdy myślą o płatnościach bezgotówkowych.
Kantar podał, że w III kw. w kategorii płatności to właśnie Blik osiągnął najwyższy wskaźnik indeksu siły marki Brand Power: 42,5 proc. Pod tym względem rozwiązanie Polskiego Standardu Płatności wyprzedza zauważalnie Apple Pay czy Google Pay, a także Mastercarda i Visę. Co istotne, Blik jest popularny wśród różnych grup wiekowych, zarówno młodszych, jak i starszych użytkowników.
W minionym kwartale wskaźnik NPS Blika, przedstawiający skłonność do polecania marki przez użytkowników, wyniósł 62 punkty. Wśród osób w przedziale wiekowym między 25 a 29 rokiem życia wskaźnik NPS wyniósł w przypadku Blika aż 71 punktów. Blisko połowa respondentów poleca tę metodę ze względu na szybkość działania, a ponad jedna trzecia z uwagi na wygodę.
Na koniec II kw. br. z Blika korzystało aktywnie ponad 14 mln klientów banków. W serwisie cashless.pl mogliście przeczytać, że tylko w okresie kwiecień – czerwiec z pomocą tego rozwiązania zrealizowano 426 mln transakcji, co stanowi wzrost o 46 proc. w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku. Średnia dzienna liczba transakcji zbliżyła się do 5 mln, a w najlepszym dniu trzeciego kwartału, który przypadł na 8 września br., odnotowano przeszło 7 mln transakcji.