Spółka zbiera doświadczenia z uruchomienia allegro.cz i chce je wykorzystać do uruchomienia podobnych platform w Słowenii, Słowacji, Chorwacji i Węgrzech
Operator platformy Allegro podsumował swoją działalność w II kw. br. Z opublikowanych danych można się dowiedzieć m.in., że liczba aktywnych kupujących w tym okresie sięgnęła 14,3 mln, a przychody z działalności w Polsce wyniosły niemal 1,9 mld zł (to o ponad 18 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2022 roku).
W miesiącach kwiecień-czerwiec br. w ramach Allegro Pay (usługa typu kup teraz, zapłać później) przyznano klientom pożyczki o wartości 1,94 mld zł. To o połowę więcej (54 proc.) niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Jednocześnie firma poinformowała, że wskaźnik pożyczek zagrożonych nie przekracza 1 proc.
Jednym z ciekawszych wydarzeń w przypadku największej platformy e-commerce na naszym rynku, był w ostatnim czasie start serwisu allegro.cz. Firma podała, że za jego pośrednictwem sprzedaje ponad 20 tys. sklepów, a liczba kupujących zbliża się do 600 tys. (z czego 200 tys. to beneficjenci programu Smart). Mają oni dostęp do 150 mln ofert, z których co trzecia jest objęta dostawą Smart.
Planowane jest uruchamianie kolejnych marketplace’ów w przyszłym roku, w krajach regionu takich jak Słowacja, Słowenia, Chorwacja i Węgry. Bazą do tego będzie przejęta Grupa Mall, firma chce też wykorzystać swoje doświadczenie ze startu Allegro.cz.
Allegro zakończyło II kw. z siecią blisko 3 tys. automatów One Box. To niemal pół tysiąca więcej niż na koniec marca br. Firmie nie udało się jednak utrzymać na podium największych operatorów automatów paczkowych. Liderem tego rynku pozostaje oczywiście InPost, na drugim miejscu jest DPD, ale na trzecie wskoczył już Orlen. Więcej na ten temat przeczytacie w rapocrie cashless.pl.